برقراری رابطه مصر با ایران ضروری است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، دکتر "کمال توفیق هلباوی" [متولد سال ۱۹۳۹ میلادی] سخنگوی سابق گروه اخوان المسلمون مصر است. این نویسنده و اندیشمند مصری رئیس موسسه "روابط اسلامی در انگلیس" نیز است. کتاب "سیاستهای آمریکا در خاورمیانه" از جمله تالیفات وی است.

وی گفت‌وگویی را با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس انجام داد که در این مصاحبه به اولویت‌های دولت جدید اسلامگرای مصر و برقراری ارتباط مجدد ایران و مصر سخن گفت.

وی گفت: موضوعات زیادی در مصر وجود دارد که در اولویت قرار دارند که این اولویت‌ها به دلیل آن است که رژیم گذشته همه چیز را نابود کرد.

ایجاد ثبات و امنیت از جمله اولویت‌های دولت جدید مصر باید باشد

وی افزود: از جمله موضوعاتی که هم اکنون در مصر اولویت دارد، ثبات و امنیت در جامعه و مقابله با اراذل و اوباش است. آزاد کردن زندانیان سیاسی که از زمان " حسنی مبارک "[دیکتاتور سابق مصر] در زندان‌ها هستند نیز باید از اولویت‌ها باشد.

اولویت برقراری روابط با دولت‌هایی که مبارک روابط با آنها را قطع کرده بود

سخنگوی سابق گروه اخوان‌المسلمون مصر در ادامه تشریح اولویت های دولت محمد مرسی گفت: برقراری روابط با دولت‌هایی که رژیم مبارک اقدام به تخریب آنها کرد نیز از جمله اولویت‌های دولت باید باشد.

برقراری رابطه با ایران ضرورتی است که تمامی متفکران از آن حمایت می‌کنند

کمال هلباوی در ادامه این مصاحبه بر ضرورت برقراری روابط ایران و مصر تاکید کرد و گفت: طبیعی است که بگوییم برقراری روابط ایران و مصر ضروری است و تمامی عقلا و اندیشمندان از ایجاد روابط حسنه میان ایران و مصر حمایت می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید روابط با تمامی کشورها را به خصوص ایران که در زمان رژیم مبارک قطع شده بود، برقرار کند.