آمریکا بزرگترین منبع تسلیحات جنگ اوکراین است

 وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین ، ادعای برخی از مقامات آمریکایی را مبنی بر کمک تسلیحاتی چین به روسیه در جنگ اوکراین رد کرد و گفت: حقایق بیش از اندازه کافی برای نشان دادن ماهیت واقعی ایالات متحده به عنوان منبع مشکل وجود دارد و نشان می دهد آنها مدافع صلح برای جهان نیستند.

وانگ ونبین، با اشاره به اینکه ایالات متحده بزرگترین منبع تسلیحاتی برای میدان نبرد در اوکراین است، در تازه ترین نشست خبری خود گفت: در همین روزهای اخیر، طرف آمریکایی از کمک نظامی دیگری به ارزش 500 میلیون دلار به اوکراین خبر داده است.

وی افزود: این موضوع مردم دنیا را متعجب می‌کند که با ادعای نادرست ارائه تسلیحات توسط چین به روسیه، ایالات متحده چه می‌خواهد بگوید و اینکه آیا ایالات متحده شجاعت این را دارد که به دنیا بگوید صلح می‌خواهد و در عین حال می‌نشیند و صنایع دفاعی خود را تماشا می‌کند که جیب‌هایشان را پر می‌کنند.

آمریکا بزرگترین منبع تسلیحات جنگ اوکراین است

وانگ ونبین اضافه کرد: همه ما دیدیم که ایالات متحده با استراتژی «جنگ تا آخرین افغان» در افغانستان چه کرد. آیا اکنون می‌خواهد اوکراین «تا آخرین اوکراینی بجنگد»؟

این سخنگو گفت: ایالات متحده باید به طور جدی در مورد آنچه انجام داده است فکر کند، از برافروختن آتش یا سود بردن از آن دست بردارد و واقعاً متعهد به پیشبرد مذاکرات صلح باشد، همانطور که چین این کار را انجام می دهد.