به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، این مقام نظامی اسرائیل در گفتگو با روزنامه هاآرتض، گفت: غزه و حماس همچنان درد مشترک؛ ایران و به گفته وی تروریسم دشمن مشترک برای مصر و اسرائیل باقی خواهند ماند.

وی گفت: محمد المرسی رئیس جمهوری تازه منتخب مصر بر پایبندی خود به پیمان صلح با اسرائیل باقی خواهد ماند و روابط بین دو طرف بر اساس منافع متقابل ادامه خواهد داشت. زیرا که صحبت هایی که المرسی با دولت آمریکا داشته این موضوع را نشان می دهد و ما بر این باور نیستیم که وی در آینده نزدیک موضع خود را تغییر دهد.

این مقام که نامی از وی برده نشده، گفت: زمانی که شورای عالی نظامی قدرت بیشتری را در اختیار گرفت، این اقدام مصر را به دوران قبل از انقلاب بازگرداند. مقام های دفاعی مصر خواستند تا سیاست خارجی را در اختیار گرفته و مدیریت اقتصادی مصر را که محکوم به شکست است به رئیس جمهوری واگذار کردند.

وی افزود: من شک دارم که مرسی به بیت القدس بیاید، اما باید به یاد داشته باشیم که مبارک هم چنین کاری را به استثنا شرکت در تشییع جنازه اسحاق رابین نکرد.

این نظامی صهیونیست ضمن اذعان به سخت بودن پذیرش قدرت اخوان المسلیمین در مصر برای اسرائیل، افزود: ممکن است دفتر رئیس جمهوری و پارلمان مصر روی سردی را به ما نشان دهند، اما همکاری و ارگان دفاعی قدرتمند باقی خواهد ماند.

وی همچنین نسبت به تحولات در نوار غزه ابراز خوش بینی نمی کند. اما در عین حال می گوید که به هر حال تسلیحات به نوار غزه ارسال خواهند شد، اما قطعا اسرائیل انتظار یک تهدید متعارف از سوی ارتش مصر در آینده قابل پیش بینی را ندارد.