سانحه ریلی ؛ خروج قطار باری از ریل +عکس

منابع خبری گزارش کردند که یک قطار باری دراوهایوی آمریکا از ریل خارج شد. به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» راه آهن «نورفولک جنوبی» تایید کرده که یک قطار در «لکسینگتون»  در ایالات متحده روز شنبه از ریل خارج شد. این  درحالی است که چند هفته قبل نیز  قطار باری دیگری که توسط همان شرکت راه‌آهن اداره می‌شود، در اوهایو از ریل خارج و باعث نشت مواد سمی شد.

مسئولات راه آهن منطقه در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شده‌اند که حادثه در لکسینگتون جزئی بوده و از ۱۳۲ واگن قطار تنها «چند چرخ» از ریل خارج شد.

سانحه ریلی ؛ خروج قطار باری از ریل +عکس

سخنگوی راه آهن منطقه با ادعای اینکه خدمه قطار صدمه‌ای ندیده‌اند، گفت: «هیچ گزارشی مبنی بر وجود خطر یا خطر برای مردم گزارش نشده است».

این سخنگو خاطرنشان کرد که پس از خروج قطار از ریل منطقه نیاز به پاکسازی دارد و پرسنل اضافی برای انجام آن در لکسینگتون مستقر شده‌اند. این مقام راه آهن آمریکا به دلیل این سانحه هیچ اشاره‌ای نکرده است.

 

«دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیشتر مدعی شده بود که حوادث اخیر مربوط به خروج چندین قطار از ریل در این کشور ممکن است به روسیه مرتبط باشد.

وزیر حمل‌ونقل آمریکا در واکنش به این حوادث به شرکت‌های حمل ونقل ریلی این کشور اخطار داده در صورتی که معیارهای ایمنی خود را فورا ارتقا ندهند با جریمه‌های شدید مواجه می‌شوند.

چندی قبل رسانه‌ها گزارش کردند که یک قطار باری در شهر «گوتنبرگ» در ایالت «نبراسکا»  از ریل خارج شد واین حادثه واکنش تیم‌های وضعیت اضطراری را در پی داشت. به گفته‌ مقام‌های مسئول، در این حادثه، حدود ۳۰ واگن این قطار باری که حامل زغال‌سنگ بودند در فاصله سه مایلی جنوب شرق شهر گوتنبرگ از ریل خارج شدند.