ارسال تسلیحات به اوکراین جهان را به سمت فاجعه هسته‌ای می‌برد

رویترز صبح دوشنبه نوشت، مدودف تهدید جنگ هسته‌ای بر سر اوکراین را تکرار کرد و افزود، ادامه ارسال تسلیحات به کی‌یف خطر فاجعه هسته‌ای جهانی را به همراه دارد.

سخنان وی به عنوان تلاشی برای بازدارندگی ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا و متحدان غربی کی‌یف از درگیر شدن بیشتر در جنگ یک ساله اوکراین است که موجب شده مسکو در رسیدن به اهداف خود در میدان جنگ با مشکل مواجه شود.

آخرین اظهارات وی به دنبال هشدار هسته‌ای هفته گذشته پوتین و تقابل مسکو با غرب برای بقای روسیه و مردم این کشور بیان شده است.

بر اساس این گزارش مدودف گفت: البته پمپاژ تسلیحات به اوکراین می‌تواند ادامه یابد و از هرگونه احتمال احیای مذاکرات صلح جلوگیری کند.

وی افزود: دشمنان ما دقیقا همین کار را می‌کنند و نمی‌خواهند بفهمند که اهداف آنها قطعا به شکست کامل منجر می‌شود، ضرر آن برای همه و فروپاشی و پایان تاریخ است زمانی که بشر باید قرن‌ها زندگی قبلی خود را به دست فراموشی بسپارد.

به گزارش ایرنا، مدودف پیش‌تر هم با اشاره به اینکه کریمه ممکن است به جبهه نبرد تبدیل شود، هشدار داده است که حملات اوکراین برای بازپس‌گیری این سرزمین عواقب ویرانگری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در این مورد مذاکره‌ای وجود ندارد و تنها حملات تلافی جویانه انجام می‌شود.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تهدید کرد در صورت وقوع چنین حملاتی، کل اوکراین تحت حاکمیت کی‌یف خواهد سوخت.

ارسال تسلیحات به اوکراین جهان را به سمت فاجعه هسته‌ای می‌برد

رئیس جمهور پیشین روسیه ادامه داد که پاسخ مسکو در صورت حمله به کریمه می‌تواند هر چیزی باشد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی با اشاره به سیاست رسمی کرملین در مورد بازدارندگی هسته‌ای، افزود: کشورش آماده است تا تمامی تسلیحات خود از جمله سلاح های اتمی را بسته به ماهیت تهدید مستقر کند.

مدودف خاطرنشان کرد که براساس دکترین روسیه پاسخ ما به هرگونه حمله به کریمه سریع و سخت خواهد بود.