به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، مركز براوو در بيانيه اي به مناسبت روز جهاني مبارزه با شكنجه اعلام كرد: پليس بحرين براي مجازات تظاهركننگان و پايان دادن به تظاهرات آنها شكاياتي را تهيه مي كند، و شهروندان بحريني با همين شكايات بازداشت و محاكمه مي شوند .

در این بیانیه آمده است: شکنجه و بدرفتاری با صدها شهروند بحرینی منجر به کشته شدن بسیاری از آنها و دچار شدن تعدادی دیگر به مشکلات جسمی و روحی همیشگی شده است.

در بیانیه مرکز بازپروری و مبارزه با خشونت بحرین آمده است: مراکز حقوقی موارد تجاوز جنسی، عریان کردن بازداشت شدگان، آویزان کردن آنها از پا، ضرب و جرح شدید و شوک الکتریکی را در گزارش های خود ثبت کرده اند.

از سوی دیگر، جمعیت وفاق ملی بحرین در بیانیه ای از تشدید شکنجه بازداشت شدگان در بحرین خبر داد.

در بیانیه جمعیت وفاق آمده است: بحرین کنوانسیون منع شکنجه را امضا کرده، ولی به هیچ یک از مواد این توافقنامه بین المللی پایبند نیست.

جمعیت وفاق افزود: مسئولان زندان های بحرین همچنان به بدترین شکل بازداشت شدگان را فقط به علت آزادی خواهی شکنجه بدنی و روحی می کنند.

جمعيت وفاق ملي با درخواست از جامعه جهاني براي انجام وظايف خود افزود: شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشست اخير خود خواستار محاكمه عاملان شكنجه و نقض حقوق بشر شده است.