استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در مناطق فلسطینی اعلام کرد این سازمان درباره استفاده نظامیان رژیم صهیونیستی از سپر انسانی در یورش به مناطق فلسطینی تحقیق می‌کند.

براساس گزارش الجزیره، فرانچسکا البانز در مصاحبه با این شبکه گفت: درباره ماجرای استفاده نظامیان اسرائیلی از فلسطینیان به عنوان سپر انسانی در یورش به اردوگاه عقبه جبر در کرانه باختری، تحقیق می‌کند.

استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی

البانز افزود: استفاده از سپر انسانی، از جمله رفتار‌های رایج اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی به بعد است. ما شاهد هستیم نظامیان اسرائیلی غیرنظامیان فلسطینی را وادار به ایستادن در برابر آن‌ها می‌کنند و همچنین از آن‌ها خواسته می‌شود پیش از یورش به یک خانه، در آن خانه را بزنند. از سال دو هزار، اسرائیل تلاش کرد فلسطینیان را به استفاده از سپر انسانی متهم کند، اما واقعیت آن است که اسرائیل چنین کاری انجام می‌دهد. بر این اساس، باید این رفتار‌های اسرائیل را ثبت و مستند کرد. اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر، مسئولیت دارد از جان غیرنظامیان حفاظت کند.

گفتنی است شاهدان در داخل اردوگاه عقبه جبر تاکید کردند نظامیان اشغالگر صهیونیستی، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کردند. تصاویری منتشر شد که نشان می‌دهد نظامیان اشغالگر یک مرد و کودکش را بازداشت کرده و آن‌ها را وادار کردند در کنار یک خودروی نظامی بایستند و نظامیان اشغالگر در اطراف آن، جمع شدند.