محکومیت حمله تروریستهای سوریه به خبرنگاران

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محافل مختلف و شخصیتهای متعدد داخلی سوریه و عربی، حمله تروریستی صبح امروز به ساختمان یک شبکه سوری را محکوم کردند.

بامداد امروز ۲۷ ژوئن یک گروهک مسلح با حمله به شبکه الاخباریه السوریه سه نفر را کشت و به ساختمان این شبکه بشدت آسیب زد.

شبکه حقوق بشر سوریه این حمله را محکوم کرد و گفت که این حمله وجدان جهانی را آشفته کرد و رسانه‌های مغرض را خفه کرد.

همچنین برخی نمایندگان دیپلماتیک در سوریه که دام‌پرس نامی از آنان نبرد، این حادثه را به مردم و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفتند.

عدنان محمود وزیر سابق مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیز اعلام کرد که این جنایت تروریستی وحشیانه را محکوم می‌کند.

به گفته او، این اقدام که به کشته شدن حداقل سه نفر از خبرنگاران و اعضای این شبکه تلویزیونی منجر شد، طرحی برای هدف گرفتن رسانه‌های سوریه است.

الیاس مراد رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه نیز با درود فرستادن بر روح قربانیان این حادثه، آنان را شهید دانست و اعلام کرد که هدف این ترورها خدشه‌دار کردن مواضع اصولی سوریه است.

همچنین اتحادیه هنرمندان سوریه نیز این حمله تروریستی را محکوم کرد و گفت که هدف گرفتن رسانه‌های بخشی از طرح خاموش کردن صدای رسانه‌های بر حق است.

اتحادیه وکلای سوریه نیز اعلام کرد که این حادثه را محکوم می‌کند و این حمله در حقیقت تلاش اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خلیج فارس و اربابان آنان برای خاموش کردن صدای سوریه است.

دفتر رسانه‌ای جنبش امل نیز این حادثه تروریستی را محکوم و تاکید کرد که این حمله، حمله به روزنامه‌ها، رسانه‌ها و آزادی بیان است که گروهک‌های تروریستی آن را اجرا کردند.

همچنین جنبش ناصریهای مستقل مقیم لبنان نیز این حمله را محکوم کرد و با اشاره به اقدامات تحریککننده علیه رسانههای سوریه، مسئولیت آن را بر عهده افراد مورد حمایت غرب و شیوخ عربی دانست که مورد حمایت آمریکا هستند.