امیر قطر از کندی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری انتقاد کرد

 «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر ، امروز (یکشنبه)، در پنجمین کنفرانس سازمان ملل متحد برای کشورهای کمتر‌توسعه‌یافته به مسائل مختلفی از جمله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، امیر قطر گفت: «من از همه می‌خواهم که از تلاش‌های ترکیه برای عبور از فاجعه زلزله حمایت کنند و از تاخیر کمک‌رسانی به قربانیان زلزله سوریه تعجب می‌کنم. سوءاستفاده از کمک‌ها با هدف انگیزه‌های سیاسی درست نیست».

تمیم بن حمد آل ثانی در بخش دیگری عنوان کرد: «کنفرانس کشورهای کمتر‌توسعه‌یافته در سایه چالش‌های خطرناکی برگزار می‌شود. در مواجهه با چالش‌های امنیت غذایی، تغییرات آب‌وهوایی و بحران انرژی مسئولیت جهانی مشترک داریم. مسئولیت اخلاقی کمک به کشورهای کمترتوسعه‌یافته برعهده کشورهای ثروتمند و پیشرفته‌ است».

امیر قطر از کندی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سوری انتقاد کرد

وی همچنین اظهار داشت: «بحران امنیت غذایی را نمی‌توان فقط با کمک‌های بشردوستانه اضطراری و راه‌حل‌های موقت حل و فصل کرد. با وجود جنگ‌ها هم نمی‌توان بحران امنیت غذایی را حل کرد. امیدواریم کشورهای صنعتی توسعه‌یافته مسئولیت اتخاذ تصمیمات مؤثر در خصوص بحران آب و هوا را بر عهده بگیرند».

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت جنوب شرق ترکیه، هفدهم بهمن سال جاری، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد. در پی این زلزله مرگبار، هزاران نفر از مردم سوریه و ترکیه جان خود را از دست دادند و بی‌خانمان شدند.