کره شمالی تدابیر بازدارندگی جنگی تصویب کرد

رسانه‌های دولتی کره شمالی روز یکشنبه، یک روز قبل از آغاز بزرگترین رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن در پنج سال اخیر، گزارش دادند که کره شمالی تصمیم گرفته است گام‌های عملی مهمی در بازدارندگی جنگی این کشور بردارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی - KCNA - اعلام کرد طی یک نشست، مقامات کره شمالی به بررسی و تصویب اقدامات عملی مهمی برای استفاده مؤثرتر، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از بازدارندگی جنگی پرداختند. این تصمیم در جلسه کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران، به ریاست کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اتخاذ شد.

در این گزارش آمده است این اقدامات با هدف «مقابله با وضعیت کنونی» در بحبوحه «تحریک‌های جنگی آمریکا و کره جنوبی در رسیدن به خط قرمز» انجام می‌شود. در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، به جزئیات بیشتر از اقدامات مورد نظر اشاره نشده است.

سئول و واشنگتن اعلام کردند: هدف از اجرای رزمایش (موسوم به) سپر آزادی که قرار است از روز دوشنبه آغاز شود، تمرکز بر محیط امنیتی در حال تغییر، ناشی از تجاوز مضاعف کره شمالی است.

کره شمالی تدابیر بازدارندگی جنگی تصویب کرد

این رزمایش خشم کره شمالی را برمی انگیخته و پیونگ یانگ آن را تمرینی برای تهاجم به خاک خود می‌داند و در عین حال برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و بالستیک خود را نیز با نیاز به دفاع از خود توجیه می‌کند.

به باور تحلیلگران، کره شمالی احتمالاً از این رزمایش‌ها به عنوان بهانه‌ای برای انجام اقدامات تحریکات بیشتر از جمله آزمایش‌های موشکی و احتمالاً آزمایش هسته‌ای استفاده خواهد کرد.

روز جمعه، KCNA گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به ارتش خود دستور داد تا رزمایش‌های نظامی خود را برای جنگ واقعی افزایش دهند.علاوه بر این، رهبر کره شمالی که بر تمرین‌های نظامی جدید نظارت داشت، به سربازان دستور داد برای «دو ماموریت راهبردی آماده شوند: نخست، بازدارندگی جنگی، و دوم، ابتکار عمل در جنگ».

واشنگتن و سئول همکاری‌های دفاعی خود را در مواجهه با تهدیدات نظامی و هسته‌ای فزاینده‌ی کره شمالی، که آزمایش تسلیحات ممنوعه تحریک آمیز خود را افزایش می‌دهد، تقویت کرده اند.