تظاهرات حامیان عمران خان در لندن

حامیان عمران خان ، نخست وزیر برکنار شده پاکستان، در مقابل خانه نواز شریف ، نخست وزیر سابق پاکستان (و پدر نخست وزیر فعلی این کشور که جای عمران خان را گرفته است) در لندن تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، تظاهرات کنندگان علیه اقدام پلیس به بازداشت وی، شعار می‌دادند. آن‌ها اتهامات علیه عمران خان را دروغ خواندند.

در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، این گروه در حالی که پرچم پاکستان را در دست داشتند و در لندن شعار می‌دهند، دیده می‌شوند. عمران خان ۷۰ ساله، متهم به فروش غیرقانونی هدایای دولتی در زمانیست که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در قدرت بوده است.

تظاهرات حامیان عمران خان در لندن

اتهاماتی که حزب وی، حزب تحریک انصاف پاکستان آن را با انگیزه سیاسی دانسته و رد کرده است. در لاهور، پلیس پاکستان و حامیان عمران خان در خارج از خانه نخست وزیر سابق روز سه شنبه پس از صدور حکم دستگیری عمران خان توسط دادگاه بدوی در اسلام آباد پایتخت پاکستان، با یکدیگر درگیر شدند.

عمران خان از زمان برکناری خود از قدرت در انتخابات پارلمانی در اوایل سال گذشته، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در تظاهرات اعتراضی در سراسر کشور شده است. شهباز شریف جانشین وی، این درخواست را رد کرد. او گفته است که رأی گیری طبق برنامه در اواخر سال جاری برگزار خواهد شد.