سیاست بی‌پروای واشنگتن جنگ هسته‌ای را دنبال دارد

 یکی از مقامات سابق کاخ سفید در دوران دولت رونالد ریگان معتقد است، جنگ هسته‌ای میان روسیه و آمریکا به دلیل سیاست‌های بی پروای واشنگتن اجتناب ناپذیر است.

به گزارش اسپوتنیک، به عقیده پل کریگ رابرتز ، آمریکا قصد دارد در مسیر هژمونی جهانی خود موانع پیش روی خود را از بین بردارد. اما این موضوع منجر به آغاز جنگ هسته‌ای با روسیه خواهد شد. رابرتز گفت: در عین حال مقامات واشنگتن مسکو را مسئول همه چیز می‌دانند.

او در مقاله‌ای که در وب سایت خود منتشر کرد، نوشت: ولادیمیر پوتین چندین بار در اظهاراتی علنی اعلام کرده که غرب قصد نابودی روسیه را دارد. غیرقابل درک است که واشنگتن آنقدر بی پروا، کاملا احمقانه و غیرمسئولانه کرملین را در مورد قصدش برای نابودی روسیه متقاعد می‌کند. با کمال تعجب، اظهارات ولادیمیر پوتین هیچ تضمینی را از سوی کاخ سفید برنیانگیخت.

به گفته رابرتز، مسکو اکنون هیچ تضمینی از سوی واشنگتن را باور نخواهد کرد و اقدامات نومحافظه کاران که نهاد‌های اصلی دولت آمریکا را کنترل می‌کنند، منجر به شکست بزرگ در سیاست خارجی آمریکا شده که هیچ راهی برای خروج از آن وجود ندارد .

سیاست بی‌پروای واشنگتن جنگ هسته‌ای را دنبال دارد

او در پایان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: از زندگی لذت ببرید. نگران آینده نباشید. نئوکان‌ها (نومحافظه‌کارانی که به‌طور مخفف به آن‌ها نئوکان گفته می‌شوند، جنبشی سیاسی که در آمریکا در دههٔ ۱۹۶۰ در میان دمکرات‌هایی متولد شد.) مطمئن شدند که شما آینده‌ای ندارید.

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه پیش از این هشدار داده بود که رفتار تحریک آمیز غرب در چارچوب بحران اوکراین می‌تواند منجر به جنگ هسته‌ای شود.