سفیر شرور آمریکا به اقدامات خرابکارانه خود در عراق پایان دهد

 « اکرم الکعبی » دبیرکل جنبش النجباء عراق اعلام کرد که «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در عراق دست به اقدامات خرابکارانه در این کشور می‌زند.

وی در سخنان خود به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: سفیر شرور آمریکا در عراق از طریق پادگان نظامی این کشور که سفارت نامیده می‌شود دست به اقدامات خرابکارانه می‌زند.

الکعبی اضافه کرد: سفیر آمریکا تلاش می‌کند این گونه نشان دهد که بر عراق سیطره دارد. از همین‌جا و در برابر این مردم به او هشدار می‌دهیم که مبادا در امور داخلی عراق دخالت کند. اگر به این اقدامات خود پایان ندهد، مقاومت در این باره فصل الخطاب خواهد بود و از ابزارهای بازدارنده و روش‌های نتیجه‌بخش استفاده خواهد کرد.

وی در خصوص فلسطین نیز بیان کرد: ما وظیفه داریم از مظلومان دفاع کنیم. امروزه جبهه مقاومت یک جبهه متحد شده است. روز جهانی قدس سازشکاران و عاملان اسرائیل را در بحران هویت قرار داد. آن‌ها از امت اسلامی و رویکردها و مبانی و رسوم اجتماعی آن به‌دور هستند.

پیش از این نیز، «فاضل موات» یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون، سفیر آمریکا در بغداد را به تلاش برای بی‌ثبات کردن اوضاع امنیتی و اقتصادی عراق متهم و در عین حال دیدارهای او با وزرا و سران و نمایندگان احزاب سیاسی عراق را «تخلف بزرگ» توصیف کرده بود.

سفیر شرور آمریکا به اقدامات خرابکارانه خود در عراق پایان دهد

وی تصریح کرده بود: سفیر حق ندارد مستقیماً با وزرا یا احزاب سیاسی ملاقات کند. این تخلف فقط در صورت سیطره کامل آمریکا بر عراق اتفاق می‌افتد.

همچنین «مؤید العلی» تحلیلگر سیاسی عراقی درباره تداوم تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدار وی با تعدادی از مقامات و شخصیت‌های با نفوذ در قدرت هشدار داده بود.

وی تاکید کرده بود: آمریکا در عراق منافع و طمع‌هایی دارد و ممکن است در مسیر کار دولت مانع تراشی کند و پروژه‌های خود را ادامه دهد.