موشک‌های حزب‌الله تهدیدی واقعی برای سکوهای گازی و کشتی‌های اسرائیل هستند

وب‌سایت صهیونیستی «والا» در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی نوشت که به‌نظر می‌رسد که حزب‌الله لبنان روی دیگر خود را به اسرائیل نشان داد. این حزب دارای موشکهای پیشرفته از جمله موشک‌های ساحلی است. این موشک‌ها تهدیدی واقعی برای سکوهای گازی و کشتی‌های اسرائیل به‌شمار می‌رود. حزب‌الله توانسته است در طول سالهای گذشته توان نظامی خود را افزایش دهد.

این رسانه صهیونیستی تأکید کرد که این امر با نگرانی‌های دستگاه امنیتی اسرائیل همزمان شده است که معتقد است ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی برنامه مشترکی برای عملیات نظامی علیه اسرائیل در چندین جبهه دارند.

وب‌سایت صهیونیستی والا در ادامه افزود که اسرائیل نگرانی روزافزونی درباره افزایش عملیات حزب‌الله برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی دریایی درباره اهداف اسرائیلی از جمله کشتی‌ها، سکوهای گازی و زیرساخت‌های دیگر در سواحل اسرائیل (فلسطین اشغالی) دارد.

بر اساس گزارش وب‌سایت مذکور، «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً اطلاعاتی درخصوص تلاش حزب‌الله برای دستیابی به سلاح پیشرفته دریایی دریافت کرده است. حزب‌الله همچنین به‌منظور تهدید کشتی‌های موشک‌انداز و جنگنده‌های اسرائیل، برای دست‌یابی به موشک‌های زمین به هوا نیز تلاش می‌کند.

وب‌سایت صهیونیستی والا در ادامه با تأکید بر تشدید نگرانی اسرائیل از توانایی نظامی حزب‌الله لبنان نوشت که ارتش اسرائیل در ماه گذشته جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی دریایی به چند شیوه از جمله گشت‌زنی هوایی برای رصد فعالیت دریایی حزب‌الله را افزایش داده است.

موشک‌های حزب‌الله تهدیدی واقعی برای سکوهای گازی و کشتی‌های اسرائیل هستند

 این درحالی است که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌مناسبت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: نمی‌توان جلوی رویارویی در چند جبهه را گرفت و سخنان (سید) حسن نصرالله در همین راستا بود.

پیش از این در پی تنش‌های اخیر در مرز لبنان با فلسطین اشغالی یک مقام نظامی صهیونیست به وب‌سایت آمریکایی اکسیوس اعلام کرد که ارتش اسرائیل و موساد ارزیابی‌های متعددی درباره ماهیت واکنش حزب‌الله به حملات هوایی اسرائیل در لبنان ارائه داده‌اند.

به گزارش اکسیوس، «دیوید بارنیا» رئیس موساد در این زمینه اعلام کرد: حزب‌الله به‌احتمال زیاد به هر حمله هوایی اسرائیل پاسخ خواهد داد و بنابراین اسرائیل باید کنار ضربه زدن به اهداف حماس و اهدافی در لبنان، به حزب‌الله نیز ضربه بزند.

اخیراً روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی نوشت که نخست‌وزیر اسرائیل به‌دنبال فرار از تشدید تنش‌ها در چند جبهه است و اعلام کرده است که تل‌آویو را نمی‌توان در میانه افزایش درگیری‌های داخلی به رویارویی با حماس و حزب‌الله کشاند.

 سید حسن نصرالله روز گذشته در سخنرانی خود به‌مناسبت روز جهانی قدس به رژیم اشغالگر صهیونیستی هشدار داد و گفت: محاسبات، گام‌ها یا برخی از احساسات یا اقدامات احمقانه شما در بیت‌المقدس، کرانه باختری، غزه، لبنان یا سوریه می‌تواند منطقه را به یک جنگ بزرگ بکشاند، من به دشمن می‌گویم این بازی خطرناک است.

وی به رژیم صهیونیستی درباره جنگ‌افروزی در لبنان هشدار داد و گفت: هر حادثه امنیتی که در لبنان رخ دهد، بدون تردید و بی‌درنگ به آن پاسخ خواهیم داد. مقدسات اسلامی در قدس و ملت فلسطین خط قرمز هستند. معادله‌ای را که تثبیت کرده‌ایم از این مقدسات حمایت خواهد کرد. به اسرائیل می‌گوییم برحذر باشد، قدس خط قرمز است.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش به تحولات داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شکاف و دودستگی در اسرائیل در آستانه تبدیل شدن به جنگ بود، اگر دخالت آمریکا و سفرهای مسئولان آن نبود، روحیه جنگندگی و فداکاری برای رژیم صهیونیستی به‌شدت کاهش یافته است.