اروپا در حال خودکشی اقتصادی است

«پیتر کونیگ» تحلیلگر اقتصادی سابق بانک جهانی در گفتگویی اعلام کرد واقعیت این است که جنگ اوکراین هیچ ارتباطی با اوضاع اقتصادی و بحران تورم در اروپا ندارد. اگر بخواهم واقعیت را خیلی صریح و کوتاه درباره اوضاع اروپا بگویم این است که اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در حال خودکشی اقتصادی هستند و این کار را به صورت خودخواسته انجام می‌دهند.

کونیگ در ادامه افزود: وقتی درباره اروپا صحبت می‌کنم منظورم مردم اروپا نیست، زیرا آن‌ها نیز از این شرایط ناراضی هستند و به همین دلیل است که در کشور‌های مختلف از ایتالیا فرانسه تا انگلیس و یونان و کشور‌های دیگر به خیابان‌ها آمده اند و اعتصاب می‌کنند و مخالف انتقال این همه پول و منابع مالی به جنگ کنونی هستند که هیچ افقی برای پایان آن وجود ندارد. تا زمانی که کمیسیون اروپا براساس ساختار کنونی پابرجا است و سران مشخص اروپا توسط مجمع جهانی اقتصادی تحمیل و منصوب می‌شوند چشم انداز اروپا نه تنها طی یک سال آینده بلکه طی سال‌های آتی نیز تیره و تار خواهد بود.

این تحلیل‌گر اقتصادی در خصوص عاملان بحران اقتصادی اروپا گفت: اگر بخواهم برای آنکه منظور خود از تحمیلی را توضیح دهم باید به فردی مثل اورسولا فون درلاین اشاره کنم که رییس غیرمنتخب و انتصابی در اروپا است، اولاف شولتس و پیش از وی آنگلا مرکل، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، مارک روته نخست وزیر هلند و شمار بسیاری از دیگر مسئولان اروپایی همگی توسط مجمع جهانی اقتصاد منصوب شده اند. همه آن‌ها ریشه‌های دیکتاوری و استبداد دارند. آن‌ها همگی فارغ التحصیلان آکادمی رهبران جوان جهان زیر مجموعه مجمع جهانی اقتصاد هستند.

کوینگ درباره نفوذ  مجمع جهانی اقتصاد در دولت‌ها گفت: همین اواخر پیش از برگزاری نشست اخیر مجمع جهانی اقتصاد کلاوس شواب رییس این مجمع در توییتی نوشت وی و مجمع جهانی اقتصاد افتخار می‌کنند که توانسته اند با این اکادمی به دولت‌های جهان نفوذ کنند. این خود گویای همه چیز است. من اکنون در کشور پرو زندگی می‌کنم که رییس جمهور آن توسط همین اکادمی منصوب شده است. اگر تحولات پرو را دنبال کرده باشید دسامبر گذشته پارلمان رییس جمهور منتخب را برکنار کرد و به زندان انداخت و رییس جمهور کنونی را به زور منصوب کرد و هزینه‌های زیادی به این کشور تحمیل کرد.

اروپا در حال خودکشی اقتصادی است

این تحلیل‌گر اقتصادی در پایان اعلام کرد کریستین لاگارد در اروپا در واقع ریاست بانک مرکزی اروپا را بر عهده دارد که یک زندان بزرگ است. وی اخیرا در اظهاراتی رسمی گفته است رمز ارز بانک مرکزی اروپا آینده معاملات مالی است و اگر افراد برای خرید‌های مبالغ بالا از پول نقد استفاده کنند جریمه خواهند و به زندان خواهند رفت این ظلم و استبداد اقتصادی است و تحت این استبداد اقتصادی هیچ رشدی صورت نخواهد گرفت.