جاسوس افزار صهیونیستی گوشی‌های شرکت اَپل را هک می‌کند

کارشناسان دانشگاه تورنتو کانادا اعلام کردند گروه صهیونیستی ان اس او (NSO) سازنده جاسوس افزار ، سال گذشته سه مرتبه تعدادی گوشی آیفون شرکت اَپل را هک کرده و موفق به نفوذ به برخی نرم افزار‌های جدید این گوشی‌ها شده‌اند.

به گزارش  واشنگتن پست، کارشناسان آزمایشگاه سیتیزن لب اعلام کردند این جاسوس افزار به گوشی‌های آیفون شرکت اَپل با سیستم عامل iOS ۱۵ و iOS ۱۶ نفوذ کرده است.

سیتیزن لب نتایج بررسی‌های خود را در اختیار شرکت اَپل قرار داده است تا نقایص فنی و نرم افزاری گوشی‌های خود را برطرف کند.

در جدیدترین حملات جاسوس افزار NSO، گوشی‌های آیفون تعدادی از فعالان حقوق بشر هدف قرار گرفتند که در مورد پرونده ربوده شدن ۴۳ دانشجوی معترض مکزیک در سال ۲۰۱۵ تحقیق می‌کردند.

جاسوس افزار صهیونیستی گوشی‌های شرکت اَپل را هک می‌کند

یکی از این حملات ماه سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی و زمانی صورت گرفت که فعالان حقوق بشر اسناد و مدارک دولت مکزیک را در مورد پرونده مذکور زیر سوال بردند.

این تازه‌ترین نشانه از فعالیت‌های جاسوسی NSO برای نفوذ به اطلاعات گوشی‌های آیفون شرکت اَپل با فناوری موسوم به ziro click است.

بارزترین ویژگی این جاسوس افزار صهیونیستی، فناوری "ZERO click" یا هک گوشی بدون تماس کاربر با لینک مشکوک و پیشرفته‌ترین تکنیک برای هک گوشی و جاسوسی از کاربران آن بدون آگاهی آن‌ها است، زیرا بسیار گران است و قیمت آن بیش از سه میلیون دلار می‌باشد.

شرکت صهیونیستی "ان اس او" مدعی شده که هدف اصلی این برنامه مبارزه با آنچه تروریسم نامیده می‌شود است، اما قربانیان هدف قرار گرفته - به گفته جیک مور کارشناس امنیتی انگلیس- فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران، سیاستمداران و برخی افراد ثروتمند بودند بنابراین هر کسی که پشت این برنامه قرار گیرد افراد مشخص و خاصی را هدف قرار می‌دهد.