حمایت «باراک اوباما» از نامزدی «جو بایدن»

« باراک اوباما » رئیس جمهور پیشین آمریکا غروب سه شنبه به وقت تهران از اعلام نامزدی «جو بایدن » رئیس جمهور آمریکا و هم حزبی دموکرات‎ خود برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به نوشته وبگاه «هیل» اوباما درباره تلاش بایدن برای انتخاب مجدد گفت: «بیایید برای انتخاب مجدد بایدن دست به کار شویم.»

اوباما با بازنشر بیانیه ویدیویی بایدن در زمینه شرکت در انتخابات گفت: «به تمام کارهایی که جوبایدن و دولت او در این چند سال اخیر انجام داده‌اند، افتخار می‌کنم. او برای موفقیت مردم آمریکا آمده است و پس از انتخاب مجدد این کار را ادامه خواهد داد.»

بایدن روز سه شنبه پس از ماه‌ها به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد. او در حالی به‌عنوان مسن‌ترین نامزد ریاست ‌جمهوری وارد این کارزار می‌شود که برخی رای‌دهندگان درباره توانایی بایدن برای ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند.اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

 به نوشته هیل، نظرسنجی‌ها  نشان داده که بایدن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق که در حال حاضر در نظرسنجی‌های جمهوری خواهان پیشتاز است، رقابت  دارد.

این گزارش حاکیست، نقش اوباما در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند برای جلب مشارکت مردم برای حمایت از بایدن مهم باشد. اعلام بایدن برای شرکت در انتخابات آتی آمریکا در حالی است که بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی خواستار گذار از او و دونالد ترامپ هستند و تمایلی به رقابت دوباره این دو نفر در انتخابات پیش‌رو ندارند.

حمایت «باراک اوباما» از نامزدی «جو بایدن»

بر اساس جدیدترین نظرسنجی «یاهونیوز-یوگاو» رای‌دهندگان آمریکایی به‌شدت به رقابت احتمالی دوباره بین جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌علاقه هستند. در این نظرسنجی ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند از ایده رقابت دوباره احساس فرسودگی می‌کنند؛ ۲۹ درصد گفتند از چنین چشم‌اندازی می‌ترسند؛ در حالی که ۲۳ درصد گفتند احساس  اندوه دارند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدی دوباره جو بایدن حمایت کردند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد بایدن ۴۶ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ و همچنین در مقابل «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا با حمایت ۴۵ درصدی در برابر ۴۱ درصد پیشی می‌گیرد(جزئیات بیشتر).

 نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده که اغلب مردم آمریکا از «وضعیت اقتصادی» کشور خود ناراحت و نگران هستند. نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» نشان داد که شهروندان آمریکایی از وضعیت اقتصاد کشور خود به ویژه هزینه کالاها و غذا نگران هستند به طوریکه ۶۳ درصد از آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، وضعیت کنونی کشور خود را نگران‌کننده، ناراحت‌کننده و خسته‌کننده توصیف کردند.