پیش بینی برنی سندرز از پیروزی بایدن با آرای بالا

به رغم نگرانی دموکرات‌ها درباره نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، یک سناتور ارشد آمریکایی معتقد است که بایدن می‌تواند با آرای بالا در این انتخابات برنده شود.

با گذشت بیش از یک هفته از اعلام رسمی نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، اظهارنظرها درباره رقابت رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ ادامه دارد.

برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» به سوالی درباره نگرانی‌ها درباره سن بالای جو بایدن پاسخ داد.

این قانونگذار ۸۱ ساله ارشد آمریکایی معتقد است که سن و سال بالای جو بایدن تنها موضوعی نیست که رای دهندگان آمریکایی باید در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به آن توجه کنند بلکه باید به موضوعات مهم دیگری هم توجه کنند.

مجری شبکه سی‌ان‌ان سوال کرد: «رئیس‌جمهور بایدن رسما کارزار انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد (به عنوان ریاست جمهوری) را اعلام کرد. او در پایان دور دوم ریاست جمهوری خودش، ۸۶ ساله خواهد شد. شما یک سال از رئیس‌جمهور بایدن مسن‌تر هستید. آیا سن او چیزی است که رای دهندگان باید آن را در انتخابات ۲۰۲۴ مورد توجه قرار دهند؟»

برنی سندرز در پاسخ به این سوال گفت: «خوب وقتی شما به یک نامزد نگاه می‌کنید، شما چیزهای زیاید را مورد بررسی قرار می‌دهید. من فکر می‌کنم سن یک چیز است، تجربه یک چیز دیگر است. من فکر می کنم که سابقه کاری که بدست آوردید هم یک چیز دیگر است اما از نظر من شما باید این را بررسی کنید که آن نامزد چه چیزی را نمایندگی می‌کند؟ آیا آن نامزد نماینده طبقه میلیاردرها است یا در کنار مردم طبقه کارگر است؟»

این سناتور ارشد آمریکایی که سابقه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در حزب دمورکات را دارد، ادامه داد: «این یک موضوع محرمانه نیست که من با بایدن رقابت کردم  و من و او (در برخی موضوعات) اختلاف نظر عمیقی داریم».

پیش بینی برنی سندرز از پیروزی بایدن با آرای بالا

سناتور ایالت ورمونت با اشاره به مواضع حزب جمهوری‌خواه و شخص دونالد ترامپ گفت: «وقتی ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در یک حزب بزرگ سیاسی یعنی جمهوری‌خواه، بسیاری از رهبران این حزب البته نه همه آنها حتی اعتقادی به دموکراسی ندارند و این افسانه را همچنان باور دارند که ترامپ انتخابات قبلی را برنده شد و آنها همچنان می‌خواهند مانع از رای دادن مردم شوند، و مانع از حق زنان برای کنترل کردن بر اندام خودشان (ماجرای سقط جنین) شوند...».

برنی سندرز افزود: «وقتی شرایط اینطور است، انتخاب مشخصی پیش رو است و انتخاب من هم مشخص است. دوم، اینکه من باور دارم دموکرات‌ها و رئیس‌جمهور باید در مسائل مربوط به طبقه کارگران قوی تر ظاهر شوند و آنها باید این را روشن کنند که ما به دولتی باور داریم که نماینده همه باشد و نه نماینده تعداد کمی (از افراد متمول)، به سراغ حرص و طمع شرکت‌های بیمه و داروسازی، وال استریت و همه این منافع پول‌های بزرگ برویم و شروع به خدمت رساندن به مردم طبقه کارگر بکنیم. اگر این کار را بکنیم به نظر من، بایدن با آرایی بالا (در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴) پیروز خواهد شد».

مصاحبه برنی سندرز با شبکه سی ان ان در شرایطی انجام گرفته که اخیرا وبگاه خبری-تحلیلی «هیل» گزارشی درباره نگرانی‌های دموکرات‌ها درباره نامزدی بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.

طبق گزارش هیل، دموکرات‌ها درباره نامزدی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این پنج نگرانی را دارند: سن بالای او، چابکی، عدم مصاحبه او با رسانه‌ها، گاف دادن بایدن و وضعیت مدیریت اقتصاد آمریکا.