روز‌های ناآرام در سودان همچنان ادامه دارد

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: درگیری شدید در اطراف کاخ ریاست جمهوری سودان در خارطوم پایتخت این کشور از سر گرفته شد.

دو طرف در این درگیریها از سلاح‌های سنگین استفاده کردند و نیروی هوایی ارتش سودان هم مواضع نیروهای واکنش سریع را در اطراف کاخ ریاست جمهوری، بمباران کرد. جنگنده‌های ارتش سودان همچنین به اهدافی در شمال شهر خارطوم بحری حمله کردند.

براساس این گزارش، این درگیری ها درحالی است که منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، ارتش سودان با تمدید آتش‌بس ۷ روزه در این کشور موافقت کرده است.

ارتش سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با طرح پیشنهادی سازمان بین دولتی توسعه شرق آفریقا موسوم به «ایگاد» برای تمدید هفت روزه آتش بس موافقت کرده است.

روز‌های ناآرام در سودان همچنان ادامه دارد

ارتش سودان در این بیانیه افزوده است با پیشنهاد تمدید آتش بس به مدت هفت روز از سوی سازمان ایگاد و ارسال فرستاده‌ای برای مذاکرات با رهبران جیبوتی، کنیا و سودان جنوبی موافقت می‌کنیم.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.