برتری پدافند روسیه بر پهپادهای اوکراین

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی این کشور ۲۲ پهپاد اوکراین را بر فراز دریای سیاه سرنگون کردند.

وبگاه «پراودا» به نقل از خبرگزاری «ریانوستی» نوشت که پدافند هوایی روسیه مستقر در منطقه ۲۲ پهپاد تهاجمی اوکراین را  در دو روز اخیر بر فراز دریای سیاه شناسایی و منهدم کرده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که صبح شنبه ۱۰ پهپاد مهاجم اوکراینی بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون شده است.

در رویدادی دیگر، سرویس امنیت فدرال روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور طرح اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی در مرکز روسیه را خنثی کردند. سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور طرح اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی در مرکز روسیه را خنثی کرده و یک گروه «خرابکار» بازداشت شدند.

طبق بیانیه این نهاد فدرال روسیه، نیروهای امنیتی روسیه طرح سازمان اطلاعاتی اوکراین برای حمله به یک میدان هوایی ارتش در مرکز روسیه با استفاده از پهپادهای پر از مواد منفجره را خنثی کردند.

جنگ بین روسیه و اوکراین در حالی شدت گرفته که نیروهای پدافندی روسیه و نیروی هوایی این کشور بارها جنگنده‌ها و پهپادای اوکراینی را با چالش مواجه کرده‌اند.

«جاستین برونک» کارشناس اندیشکده «روسی» اخیرا گفت که تحرکات نیروی هوایی اوکراین  برای ماهواره‌های روسیه  به وضوح قابل مشاهده است. وی گفت: «همه پایگاه‌های هوایی اوکراین و کل این کشور در تیررس موشک‌های بالستیک و کروز روسیه هستند.»

به گفته کارشناسان، روسیه تصمیم گرفته از انبارهای موشک‌های دوربرد خود علیه پایگاه‌های هوایی اوکراین استفاده نکند، زیرا نیروی هوایی اوکراین «تهدید بزرگی» ایجاد نمی‌کند