مسئول ارتباطات پ.ک.ک کشته شد

منابع خبری ترکیه از کشته شدن یکی از اعضای ارشد گروهک «حزب کارگران کردستان» ( پ.ک.ک ) در شمال عراق خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع امنیتی ترکیه نوشت که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی این کشور توانستند «امره شاهین» مسئول ارتباطات پ.ک.ک را در منطقه کوهستانی «غارا» در شمال عراق و نزدیک به مرز ترکیه از پا در آورند.

به گفته این منابع، «امره شاهین» ارتباطات محرمان اعضای پ.ک.ک را مدیریت می‌کرد و چندین نرم افزار مختلف برای این کار طراحی کرده بود. او در سال ۲۰۱۴ به پ.ک.ک پیوست و به گفته منابع دولتی ترکیه، تاکنون در چندین عملیات در استان «شرناق» در جنوب شرق ترکیه علیه نظامیان این کشور مشارکت داشت.

شاهین در سال ۲۰۱۹ به شاخه پ.ک.ک در عراق پیوست و به کار ساخت مواد منفجره برای این گروهک مشغول شد. او یک سال بعد سرپرستی یک گروه هکری را بر عهده گرفت و توانست ارتباطات امن میان اعضای ارشد این گروهک  را به شکل قابل توجهی ارتقا دهد.

مسئول ارتباطات پ.ک.ک کشته شد

ترکیه در ۲۸ فروردین سال گذشته عملیات موسوم به «پنجه قفل» را در کوههای شمال عراق علیه پ.ک.ک آغاز کرد. این عملیات در دهم دی ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید، اما همچنان حملات گاه و بیگاه هوایی و زمینی و عملیات‌های امنیتی ترکیه ادامه دارد.

در این راستا رسانه‌های عراقی از حمله هوایی صبح روز دهم ماه می (۲۰ اردیبهشت) ارتش ترکیه در منطقه «العمادیه» در استان «دهوک» واقع در شمال عراق خبر دادند.