روایتی از مشی ضدصهیونیستی امیر فقید کویت

«مرزوق الغانم» رئیس پیشین پارلمان کویت در مصاحبه با پادکست «بدون ورق» که اخیرا منتشر شده است، فاش کرد «صباح الاحمد» امیر متوفای این کشور پیشتر در نشستی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گرفته است.

طبق مصاحبه منتشرشده در کانال پادکست بدون ورق، مرزوق الغانم فاش کرد که امیر فقید کویت در آخرین روزهای عمرش از طرف کشورهایی که او اشاره‌ای به نام آن‌ها نکرده، تحت فشار قرار گرفته تا در اجلاسی موسوم به « صلح اقتصادی » برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرکت کند.

این اجلاس در سال ۲۰۱۹ در منامه -پایتخت بحرین- برگزار شد، اما به گفته الغانم، به رغم ادعاها در خصوص تلاش این نشست جذب سرمایه‌گذاری‌ها در اراضی فلسطین، در واقع اجلاس، نشستی بود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی.

مرزوق الغانم گفت که روزی امیر کویت او را در حالی که عصبانی بوده، صدا زده است. رئیس سابق پارلمان کویت ادامه داد: او به من گفت: «پسرم ببین، من پیر و فرتوت شده‌ام. من نمی‌خواهم در حالی به دیدار پروردگارم بروم که با صهیونیست‌ها دست داده‌ام. ما به طور وحشتناکی تحت فشار قرار داریم.»

روایتی از مشی ضدصهیونیستی امیر فقید کویت

الغانم اضافه کرد: «من به او گفتم که ای بزرگ [ما] نظر شما همان نظر مردم کویت است. به این ترتیب امیر هم امور را به همین منوال سامان داد.»