ناامیدی سیاهپوستان از بهبود وضعیت نژادپرستی در آمریکا

تارنمای خبری هیل با انتشار این خبر نوشت: نتایج نظرسنجی مشترکی که توسط نشریه آمریکایی واشنگتن پست و موسسه نظرسنجی «اپسوس» انجام شده نشان می دهد که ۵۱درصد از شهروندان سیاهپوست آمریکایی می گویند امیدی به بهبود وضعیت نژادپرستی ندارند و در سال های پیش رو، وضعیت نژادپرستی در این کشور وخیم تر خواهد شد.

این گزارش می افزاید: این درحالی است که ۳۷ درصد از پرسش شوندگان سیاهپوست دراین نظرسنجی معتقدند وضعیت نژادپرستی در آمریکا به همین منوال باقی خواهد ماند و تنها ۱۱ درصد می گویند شرایط بهتر خواهد شد.

نزدیک به ۷۰ درصد از پرس شوندگان در این نظرسنجی که در رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال هستند بر این باورند که شرایط امروزه زندگی برای جوانان و نوجوانان سیاهپوست در آمریکا به مراتب خطرناک تر از گذشته است.

در همین حال ۶۰ درصد از سیاهپوستان بزرگسال از اینکه خودشان و یا یکی از بستگان و دوستانشان به خاطر سیاهپوست بودن از سوی شهروندان سفید پوست آمریکایی مورد حمله قرار گیرند، ابراز نگرانی کرده اند.

تارنمای خبری هیل در ادامه این مطلب نوشت: بررسی ها نشان می دهد اعتماد میان سیاهپوستان و سفیدپوستان آمریکایی در سطح پایینی قرار دارد؛ از هر ۱۰ شهروند سیاهپوست، هشت نفر( ۸۰ درصد) معتقدند که سفیدپوستان اعتماد چندانی به آنها ندارند.

ناامیدی سیاهپوستان از بهبود وضعیت نژادپرستی در آمریکا

بنابر این گزارش این طرز تفکر که سیاهپوستان نیز نسبت به سفیدپوستان بی اعتماد هستند وجود دارد، ۷۸ درصد از سیاهپوستان در این نظرسنجی گفته اند که اعتماد چندانی به سفید پوستان ندارند و یا کلا بی اعتماد هستند و شهروندان سفیدپوست نیز چنین نظری را تایید کرده و ۷۰ درصد می گویند سیاهپوستان چندان اعتمادی به آنها ندارند.

هیل افزود: شهروندان سیاهپوست می گویند که ارائه خدمات به آنها در فروشگاه ها، رستوران ها و سایر امکان عمومی در آمریکا، از سال ۲۰۰۶ به بعد، نسبت به گذشته ضعیف بوده و از میزان آن کاسته شده است

نتایح این نظرسنجی که ۲۶ خردادماه ۱۴۰۲ انتشار یافت از ۲۸ آوریل تا ۱۲ ماه مه، هشتم تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ انجام شده و در مجموع از دو هزار و ۲۴۳ شهروند آمریکایی به عمل آمده است.