مخالفت ناتو با توقف درگیری‌ها در اوکراین

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز دوشنبه پذیرش هرگونه توافقی که روسیه دیکته می‌کند را رد کرد.

وی که در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، گفت: «با وجود آنکه همه خواستار پایان جنگ اوکراین هستند  اماصلح عادلانه در اوکراین به معنای توقف درگیری‌ها و پذیرفتن توافقی که روسیه تحمیل می‌کند، نیست».

دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین تا هر زمان که نیاز باشد، گفت: «ضد حملات اوکراین آغاز شده و هر چه مناطق بیشتری توسط اوکراین آزاد شود، موضع آنها در مذاکرات قدرتمندتر خواهند بود».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یک سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت نیروهای اوکراینی که تلاش کرده‌اند در جهت جنوب دونتسک پیشروی کنند بیش از نیمی از پرسنل خود را از دست داده‌اند. 

مخالفت ناتو با توقف درگیری‌ها در اوکراین

وی گفت: در جهت جنوب دونتسک، واحدهای فرعی گروه نیروهای وستوک با پشتیبانی توپخانه و هوایی، به دشمن که تلاش می‌کرد عملیات‌های تهاجمی انجام دهد، خسارت وارد کردند. واحدهای تفنگ موتوری دو حمله دشمن را در منطقه نوودونتسک دفع کردند. 

رسانه‌های غربی که در ماه‌های اخیر پروپاگاندا و سروصدای زیادی درباره ضدحملات اوکراین و گمانه‌زنی درباره آن به راه انداخته بودند، از هفته گذشته که این حملات آغاز شده درباره وضعیت میدانی در مناطق درگیری سکوت کرده‌اند اما در معدود گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های جریان اصلی به مشکلات اوکراین در تلاش برای نفوذ به خطوط تقویت شده روسیه و همچنین تلفات نیروهای اوکراینی و خسارات وارده به تجهیزات غربی در جریان حملات روزهای اخیر اشاره شده و درباره توانایی این حملات در ایجاد تغییر در محاسبات روسیه ابراز تردید شده است.