پایگاه نظامی حزب‌الله بیخ گوش صهیونیست‌ها

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: چهارشنبه فاش شد که حدود یک ماه پیش بیش از ۱۰ مبارز حزب الله در مرز شمالی اسرائیل نفوذ کرده و یک پایگاه نظامی مسلح کوچک در چند متری خاک اسرائیل ایجاد کردند.

در ادامه این گزارش آمده است که از زمان وقوع این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی با وزارت خارجه  این رژیم همکاری کرده و با یونیفل در گفتگو بوده است تا بدون درگیری با حزب‌الله این جنبش را متقاعد کند که عقب نشینی کنند.

منطقه‌ای که این پایگاه در آن مستقر شده است در امتداد خط آبی ۳۰۰ در منطقه مورد مناقشه «هار دوو» است. این منطقه به دلیل این که به هیچ منطقه مسکونی نزدیک نیست و تحت محاصره نیرو‌های ارتش اسرائیل است، تهدید امنیتی محسوب نمی‌شود.

جروزالم پست می گوید ارتش اسرائیل کمی پس از ایجاد این پایگاه تلاش کرد تا آن‌ها را از منطقه دور کند. گفته شده است که فاصله بین این پایگاه حزب الله و نزدیکترین واحد ارتش رژیم صهیونیستی نسبتا کم است.

صهیونیست‌ها تصمیم گرفته اند که این مسئله را به یک معامله بزرگ تبدیل کنند، اما این کار متقاعد کردن حزب الله را به عقب نشینی بر اساس همکاری دشوارتر می‌کند. به نظر می‌رسد اگر این خبر به طور مستقل از طریق گزارش شبکه خبری کان در اوایل چهارشنبه منتشر نمی‌شد، ارتش صهیونیستی حتی شهرک‌نشینان خود را از این مسئله مطلع نمی‌کرد.

طی دو سال گذشته ده‌ها مورد رخ داده است که در آن ارتش رژیم صهیونیستی یا حزب الله و ارتش لبنان، دیگری را به نقض مرز این خط آبی متهم کرده اند. بخشی از مشکل این است که هیچ مرز جغرافیایی مشخصی برای آن وجود ندارد. این خط آبی پس از خروج اشغالگران صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ توسط سازمان ملل ایجاد شد.

با گذشت زمان، ارتش اشغالگر شروع به ساختن حصار‌ها و موانع دیگر کرد تا رزمندگان مقاومت را از بازپس‌گیری زمین‌های کشورشان منصرف کند. صهیونیست‌ها حتی به مرزهای تعیین شده از سوی سازمان ملل نیز رخنه کردند و سعی در تغییر آن داشتند.

پایگاه نظامی حزب‌الله بیخ گوش صهیونیست‌ها

با توجه به موقعیتی که رژیم صهیونیستی در آن گیر افتاده است بنظر می‌رسد کابینه این رژیم قصد دارد بدون سروصدا قائله را ختم کند، خصوصا که صهیونیست‌ها به خوبی ‌می‌دانند حزب الله دارای ۱۵۰ هزار راکت و حدود صد‌ها موشک پیشرفته است.