پوتین کودتاچیان را محاکمه می کند

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی که از شبکه یک این کشور پخش شد، به تشریح تحولات اخیر و شورش گروه نظامی واگنر  پرداخت و از اتخاذ تصمیماتی در این خصوص خبر داد.

ولادیمیر پوتین با بیان اینکه کشورش در تحولات اخیر وحدت بی‌سابقه‌ای را در جامعه شاهد بود و مردم روسیه بر حمایت خود از قانون اساسی و حکومت تاکید کردند، افزود: ما در هر صورت کودتای مسلحانه را از بین می‌بردیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: برخی افراد اقدام به اعمال مجرمانه‌ای کردند که می‌توانست به ایجاد تفرقه در جامعه منجر شود؛ سازمان دهندگان کودتا به وطن و مردم خیانت کردند و پای میز محاکمه آورده خواهند شد. هرگونه باج‌گیری و آشوب در این کشور  با هدف ایجاد ناامنی محکوم به شکست است.

او به اهداف دولت اوکراین علیه روسیه اشاره کرد و گفت: خون‌ریزی میان برادران تمام چیزی بود که نازی‌های کی‌یف به دنبال آن بودند تا اینکه روسیه در مسیر خود شکست بخورد.

پوتین کودتاچیان را محاکمه می کند

پوتین با تمجید از نیروهای مسلح روسیه تصریح کرد: نیروهای امنیتی و پلیس در اتفاقات اخیر کنار مردم ایستادند و خلبانانی که جان خود را از دست دادند، در پی حفظ منافع روسیه بودند.

رئیس‌جمهور روسیه در مورد شورش مسلحانه‌ای که چند روز پیش رخ داد، تاکید کرد: نیروهای واگنر هم ملی‌گرا بودند و سرزمین‌هایی متعلق به وطن را آزاد کردند، اما یکی از آنها سعی کرد که از این نیروها در یک عملیات کور استفاده کند.

او اضافه کرد: از سربازان و فرماندهان واگنر که تصمیم گرفتند به خونریزی نپردازند تشکر می کنم؛ آنها امروز برای عقد قرارداد با وزارت دفاع فرصت دارند؛ در غیر این صورت می‌توانند به بلاروس بروند.