توطئه عملیات بزرگ داعش در پاکستان

تعطیلات رسمی به مناسبت عید سعید قربان از امروز در این کشور آغاز شده و همزمان نیروهای امنیتی و نهادهای مجری قانون برای جلوگیری از هرگونه اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها در شهرهای مختلف به ویژه اسلام‌آباد، لاهور، پیشاور، کراچی و کویته در حالت آماده باش هستند.

دایره ملی مبارزه با تروریسم در پاکستان اعلام کرد که چند عنصر داعش که درحال طراحی عملیات‌های خرابکارانه بزرگ از جمله بمب‌گذاری‌ها در آیین‌های عید قربان و تجمعات عمومی شناسایی و بازداشت شدند.

به گفته این مسوولان، ۹ نفر از جمله یک زن که درصدد هدف قراردادن غیرنظامیان در ایام عید قربان بودند، بازداشت شدند و توطئه آنان برای عملیات بزرگ تروریستی خنثی شد. عملیات بازداشت اعضای گروه تروریستی داعش در شهرهای "مولتان، بهاولپور و دیره غازی خان" انجام شد.

در همین حال مقامات امنیتی در شمال غرب پاکستان به رسانه‌ها گفتند که در جریان یک عملیات اطلاعاتی در منطقه باجور یک سرکرده شاخص داعش خوراسان با نام "شفیع اله" کشته شد. نهادهای امنیتی پاکستان پیش تر برای سر این تروریست ۲ میلیون روپیه قیمت تعیین کرده بودند.

توطئه عملیات بزرگ داعش در پاکستان

مردم مسلمان پاکستان در حالی به استقبال جشن‌های عید سعید قربان می روند که دولت برای پیشگیری از اقدامات تروریستی و خرابکارانه تدابیر امنیتی را در نقاط مختلف این کشورتشدید کرده است.

عید قربان که در پاکستان معروف به "عید بزرگ" است، از امروز چهاشنبه به مدت ۵ روز در سراسر پاکستان جشن گرفته می شود و مردم این کشور از هفته ها قبل خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر این عید آماده کرده اند.