اعتراضات فرانسه به سوئیس هم سرریز کرد

رسانه‌ها روز یکشنبه از گسترش تجمعات مردمی از فرانسه به سوئیس در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان در یکی از شهرهای فرانسه توسط پلیس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان توسط پلیس در فرانسه، بیش از ۱۰۰ معترض به خیابان‌های شهر «لوزان» در سوئیس آمدند.

پلیس سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۷ نفر نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله در جریان ناآرامی‌ها دستگیر شدند. معترضان با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به مغازه‌ها و نیروهای پلیس حمله کردند. پلیس سوئیس اعلام کرده است که در جریان ناآرامی‌های خشونت‌آمیز هیچ آسیبی گزارش نشده است.دامنه این تظاهرات به بلژیک نیز کشیده شد و طی روزهای گذشته  ۶۳ نفر دستگیر شده‌اند.

 اعتراضات فرانسه به سوئیس هم سرریز کرد

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز گزارش کرد که  پس از شکسته شدن چند ویترین مغازه در شهر لوزان در سوئیس ۷ نفر که بیشتر آنها نوجوان بودند، بازداشت شدند.

پلیس اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر در مرکز شهر لوزان، در غرب سوئیس تجمع کردند. در این بیانیه آمده است که این تجمعات در واکنش به قتل نوجوان ۱۷ ساله توسط پلیس در حومه پاریس در فرانسه بوده است.

دستگیر شدگان در شهر لوزان تابعیت پرتغالی، سومالیایی، بوسنیایی، سوئیسی، گرجستانی و صربستان داشتند و یک مرد ۲۴ ساله سوئیسی نیز از جمله بازداشت شدگان بود.

پایان پیام/م