فرانسه از اسرائیل برای برخورد با اعتراضات کمک خواست

«شمعون نحمانی» معاون رئیس واحد عملیات‌ها در اداره پلیس رژیم صهیونیستی طی مباحثه‌ای در کمیته امنیت داخلی رژیم صهیونیستی فاش کرد که پلیس فرانسه  برای برخورد با اعتراضات این کشور از  پلیس رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرده است.

شبکه «المیادین»، بامداد امروز، به نقل از روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» گزارش داد که پلیس فرانسه این درخواست را برای واحد مذاکرات پلیس رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

وبگاه صهیونیستی «آی۲۴» در عین حال خبر داد «یعقوب شبتای» کمیسر پلیس رژیم صهیونیستی دستور بررسی عواملی را که منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز در فرانسه شده، صادر کرده است.

طبق این گزارش، شبتای به واحد عملیات، اطلاعات و واحد روابط خارجی پلیس رژیم صهیونیستی دستور داده زنجیره اقدامات‌ خشونت‌آمیز روزهای اخیر در فرانسه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

در پی انتشار خبر قتل نوجوان فرانسوی الجزایری‌تبار ۱۷ساله در روز سه شنبه، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه پاریس به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است و تاکنون ادامه دارد.

فرانسه از اسرائیل برای برخورد با اعتراضات کمک خواست

در حالی که نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه برای کاستن از شدت اعتراضات ناکام مانده‌اند برخی خبرها حکایت از استفاده از پهپاد برای پایش اعتراضات و کنترل معترضان حکایت دارد.

طبق گزارش پایگاه خبری گلوبال تایمز، در جریان اعتراضات جمعه هفته گذشته تا روز گذشته، بیش از ۲۵۰۰ حادثه آتش سوزی ثبت شد، ۱۳۵۰ وسیله نقلیه و ۲۳۴ ساختمان به آتش کشیده شد. ۷۹ مامور پلیس مجروح شدند و بیش از ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدند. حداقل ۴۵۰۰۰ مامور پلیس و ژاندارمری در فرانسه مستقر شده‌اند و دولت فرانسه همه مراسمات و رویدادهای بزرگ در سراسر کشور را لغو کرد.