عباس به وعده خود عمل کند تا خائن از دنیا نرود

«عبد الباری عطوان » در مقاله‌ای در ستون «سخن سردبیر» در روزنامه رای الیوم نوشت: اگر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمان کنونی نتواند از بی گناهان دفاع و از ریختن خون آن‌ها جلوگیری کند و قتل عام‌های مرتکب شده توسط نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل در جنین را متوقف کند، باید انحلال تشکیلاتی را که رهبری می‌کند، اعلام نماید و به نیروهای امنیتی خود که تعداد آن‌ها بیش از ۶۰ هزار نفر است دستور دهد تا به گردان‌های مقاومت در کرانه باختری اشغالی بپیوندند و سلاح‌های خود را به سمت نظامیان متجاوز اسرائیلی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چندین بار اعلام کرده که دوست ندارد، خائن بمیرد، افزود: این فرصت طلایی برای اوست، زیرا عباس مریض شده و به ۹۰ سالگی نزدیک شده است و تشکیلات تحت حاکمیت او در عمق ورشکستگی قرار گرفته و اگر مخلص باشد و مشتاق اجرای این آرزوی شعارگونه باشد و تمام گناهانش و شرط‌های شکست خورده‌اش بر صلح مسموم با رژیم اشغالگر غرق در نژادپرستی را از بین ببرد به جای فرار به سمت شورای امنیت سازمان ملل "این مظهر شرم و ناامیدی" و درخواست مداخله برای حفاظت از جان مردم فلسطین باید دستور دهد تا نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین سلاح خود را به سمت نظامیان متجاوز رژیم اشغالگر صهیونیستی بگیرند.

عطوان اضافه کرد: آنچه در حال حاضر در جنین اتفاق می‌افتد یک جنگ واقعی است که در آن دشمن اسرائیلی بیش از ۱۵۰ تانک و خودروی زرهی، پهپاد و بالگرد، بولدوزر، هزاران نظامی و امنیتی را به کار گرفته و از ورود آمبولانس‌ها به اردوگاه جنین برای نجات مجروحان جلوگیری می‌کند. پس نیروهای امنیتی فلسطینی منتظر چه هستند؟ آیا در سایه خدمات خائنانه در حمایت از اشغالگران و نیروهایش و شهرک نشینان صهیونیست و به بهانه پایبندی به توافقات اسلو که توسط کابینه‌های پی در پی رژیم اسرائیل پاره و بر روی آن‌ها تف شد، به خدمات خائنانه خود ادامه خواهند داد؟.

وی ادامه داد: رزمندگان مقاومت در جنین با خون پاک خود به رغم وجود اختلاف بسیار زیاد در موازنه قوا و امکانات [در مقایسه با نظامیان رژیم اسرائیل]، معجزات و شریف‌ترین حماسه‌های دفاع از مردم خود را رغم می‌زنند و با دشمنی روبرو می‌شوند که پهپاد، تانک و جدیدترین سلاح‌ها را در اختیار دارد و از حمایت یک جهان نژادپرست ریاکار و استعمارگر غربی و همدستی بسیاری از نظام‌های فاسد و بی‌شرف عربی و فاقد عزت نفس برخوردار است.

عطوان با اشاره به موفقیت‌های رزمندگان مقاومت در مقابله با نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در اردوگاه جنین اضافه کرد: آن‌ها سه پهپاد را سرنگون کردند، متجاوزان حمله کننده به اردوگاه را محاصره و ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی با همه ابزار کشتار خود نتوانست این محاصره را بشکند و این یعنی آغاز راه، و هرچه این تجاوز بیشتر طول بکشد، امکان گسترش منطقه مقاومت و پیوستن سایر شهرها و روستاهای فلسطین اشغالی به میدان مقابله با متجاوزان اسرائیلی بیشتر می‌شود.

عباس به وعده خود عمل کند تا خائن از دنیا نرود

سردبیر روزنامه رای الیوم همچنین معتقد است که «بنیامین نتانیاهو با اقدام خود و کابینه‌اش در این قتل عام، نقطه آغاز پایان رژیم اشغالگر را رقم زد و به آخرین روز آن نزدیک شد و زمینه را برای تکرار صحنه پرواز بزرگ، همانند هرج و مرج زشتی که ما در سایگون (پایتخت ویتنام جنوبی وقت) و کابل شاهد آن بودیم (اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از دو کشور ویتنام و افغانستان پس از سال‌ها اشغالگری)، مهیا کرد.

در حملات هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین که از بامداد دیروز آغاز شده، تاکنون 11 فلسطینی شهید و 100 نفر دیگر نیز زخمی شده اند که حال 20 نفر از آنها وخیم گزارش شده است، حملاتی که تا این ساعت نیز ادامه دارد.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی با آغاز یورش به جنین، خانه ها و مساجد این شهر را هدف قرار دادند و یکی از جنایات نظامیان صهیونیست در یورش به جنین و اردوگاه آن، تخریب آسفالت خیابان های این شهر و اردوگاه با بلدوزرها و لودرها می باشد که در حمایت نظامیان صهیونیست چند خیابان جنین را تخریب کردند و به چندین خودرو نیز آسیب های فراوان رساندند.

در مقابل تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نشان می دهد که مبارزان فلسطینی اقدام به منفجر کردن بمب در مسیر خودروهای نظامی و بلدوزرهای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی می کنند و صدمات زیادی به متجاوزان صهیونیست وارد کرده اند.

در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، عملیات ضد صهیونیستی در طول ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سران سیاسی و نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات‌ها اذغان کرده و درباره گسترش آن هشدار می‌دهند.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.