ارتش اسرائیل به اهدافش از عملیات جِنین نرسید

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک از عدم موفقیت حمله نظامی دو روزه به اردوگاه فلسطینی جنین خبر دادند.

طبق گزارش شبکه «العربیه»، شبکه ۱۲رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که  فرماندهان ارتش و شاباک به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو تاکید کردند که اهداف عملیات نظامی در جِنین محقق نشده‌اند.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی امروز، برای دومین روز متوالی به تجاوزات گسترده و همه‌جانبه زمینی و هوایی علیه شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری ادامه دادند. این عملیات تجاوزگرانه جدید به جنین از سحرگاه دیروز (دوشنبه، ۳ جولای) آغاز شده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، در نتیجه این یورش ۱۰ غیرنظامی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال ۲۰ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. هلال احمر فلسطین هم امروز اعلام کرد که اوضاع انسانی در اردوگاه جنین، بسیار بد است و ساکنان این اردوگاه به شدت نیازمند دارو، آب و موادغذایی هستند؛ در حالی تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین، مانع امدادرسانی می‌شود.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنین، امروز به محله «الدمج» در این اردوگاه فلسطینی رسید.  گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که درگیری مقاومت فلسطین با نظامیان رژیم اشغالگر، صبح امروز در محله «الزهراء» تشدید شد و اشغالگران در حال اعزام نیروها و تجهیزات نظامی بیشتر به جنین هستند.

روز گذشته، دوشنبه رسانه‌های صهیونیستی با اذعان به شکست تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به شهر جِنین و اردوگاه آن، اعلام کردند: اگر عملیات‌های نظامی قبلی ارتش اسرائیل در جنین موفقیت آمیز بود، اصلاً نیازی به عملیات فعلی وجود نداشت.

ارتش اسرائیل به اهدافش از عملیات جِنین نرسید

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم امروز (سه شنبه، چهارم جولای) در سرمقاله خود با توصیف حمله اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهر جِنین به «عملیات متوهمانه»، تاکید کرد که هدف قراردادن این اردوگاه فلسطینی، تاکنون موفقیت‌آمیز نبوده و منجر به «تضعیف پایه‌های مقاومت» نخواهد شد.

هاارتص در ادامه گزارشش افزود:  «اهدافی که برای عملیات ارتش اسرائیل در جِنین تعیین شده، محدود هستند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی باید عملیات در جنین را که سربازان ارتش اسرائیل را درگیر نبردهای خیابانی خطرناکی کرده، متوقف کنند».