دلیل تخلیه موقت کاخ سفید

سرویس مخفی آمریکا که وظیفه محافظت از رئیس‌جمهور و خانواده او را دارد از کشف یک پودر سفیدرنگ در کاخ سفید خبر داده است. در آزمایش‌های بعدی مشخص شده که این ماده کوکائین بوده است.

«آنتونی گاگلیمی»، سخنگوی سرویس مخفی آمریکا به فوریس گفت که این ماده سفید عصر یکشنبه در کاخ سفید پیدا شد و آزمایش‌های مقدماتی نشان داد که کوکائین بوده است. 

وی تصریح کرد که کشف این ماده باعث تخلیه مختصر کاخ سفید منجر شد. البته جو بایدن در آن زمان در کمپ دیوید حضور داشته و در کاخ سفید نبوده است. اداره آتش‌نشانی گفته که ماده مذکور خطرناک نبوده است. 

دلیل تخلیه موقت کاخ سفید

 گاگلیمی می‌گوید سرویس مخفی آمریکا در حال تحقیق در خصوص نحوه ورود این ماده به کاخ سفید است. 

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا و اعتیاد او به مواد مخدر منتشر شده است. حدود ۹ سال پیش، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود رسانه‌های آمریکا گزارش دادند پسر او، هانتر به دلیل اعتیاد به کوکائین از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است. 

جو بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به اعتیاد پسرش اعتراف کرد و در جواب دونالد ترامپ که می‌خواست او را در این موضوع به چالش بکشد گفت: «پسر من، مثل خیلی از آدم‌های دیگر- یعنی مثل خیلی‌های دیگری که شما می‌شناسید- با مشکل مواد مخدر روبرو بود. او به آن مشکل غلبه کرده خودش را اصلاح کرده. روی آن کار کرده و من به او افتخار می‌کنم.»

هانتر بایدن خودش هم در کتاب خاطراتش به موضوع اعتیادش به مواد مخدر اعتراف کرده است. او در این کتاب که سال ۲۰۲۱ چاپ شد نوشته زمان‌هایی بوده که هر ۱۵ دقیقه کراک کوکائین مصرف می‌کرده است.

با آنکه هانتر مدعی شده مواد مخدر را ترک کرده هر از چند گاهی عکس‌هایی از لپ‌تاپ جنجالی او که محتوای آن در سال ۲۰۱۸ به بیرون درز پیدا کرد منتشر می‌شود. روز گذشته رسانه‌ها گزارش دادند عکسی از این لپ‌تاپ به بیرون درز پیدا کرده که او را در حال رانندگی با سرعت ۱۷۲ مایل در ساعت و همزمان استعمال کراک نشان می‌دهد. 

«آری فلیشر»، سخنگوی اسبق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش در توییتر با لحنی کنایه‌آمیز ماجرای پیدا شدن کوکائین در کاخ سفید را به اعتیاد هانتر بایدن ربط داده است. 

او در توییتی نوشت: «کوکائین در کاخ سفید پیدا شده ولی مسئولان نمی‌گویند کجا پیدا شده. اگر این ماده در ساختمان سابق اداره اجرایی پیدا شده باشد کار کارکنان است. اگر داخل عمارت باشد کار هانتر است.»

طبق گزارش رسانه‌های آمریکا مأموران سرویس مخفی آمریکا هنگام انجام گشت‌های متداول روزانه در کاخ سفید این ماده سفیدرنگ را در منطقه‌ای که برای توریست‌ها در دسترس است پیدا کردند. 

در پی کشف این ماده، ساختمان کاخ سفید ساعت ۲۰:۴۵ شب یکشنبه به وقت محلی تخلیه شد و از متخصصان برای انجام آزمایش آن دعوت به عمل آمد. کاخ سفید اندکی بعد باز شد و آن پودر برای آزمایش‌های بیشتر ضبط شد. 

فوربس نوشته این خبر زمانی افشا شد که رسانه‌های خبری مطلع شدند اداره‌های آتش‌نشانی در حال بحث در حال این رویداد هستند.