عقب نشینی اشغالگران از جنین زیر حملات مقاومت

 آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «پس از گذشت ۴۸ ساعت از عملیات غافلگیرانه برای خنثی کردن برخی فعالیت‌ها، تمامی نیروهای امنیتی اردوگاه و شهر جنین را ترک کردند.»

ادرعی مدعی شد: «در این عملیات صدها مظنون بازجویی و ده‌ها نفر دستگیر شدند و همچنین هزاران قبضه سلاح از جمله مواد منفجره، سلاح، آزمایشگاه مواد منفجره و مهمات نیز کشف، ضبط و منفجر شد.»

خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی نیز درباره خروج اشغالگران گفت: پس از عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از اردوگاه جنین، مردم در حال بازگشت به این اردوگاه و رزمندگان مقاومت در خیابان‌ها در حال گشت زنی هستند.

این در حالی است که چندین رسانه اسرائیلی به نقل از سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل گزارش دادند که «نیروهای اسرائیل عقب نشینی از جنین را آغاز کردند.»

رسانه‌های عبری نیز از آغاز عقب نشینی تدریجی نیروهای ارتش اسرائیل از اردوگاه جنین خبر دادند.

به گزارش روسیا الیوم، پهپادهای اسرائیل در تامین امنیت عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از اردوگاه جنین مشارکت دارند.

رادیو ارتش اسرائیل نیز آغاز عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از جنین را تایید کرد.

عقب نشینی اشغالگران از جنین زیر حملات مقاومت

خبرگزاری فلسطینی سما نیز گزارش داد، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی نیمه شب به طور کامل از شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن در شمال کرانه باختری اشغالی عقب نشینی کردند. در عملیات نظامی دو روزه اشغالگران ۱۲ فلسطینی شهید و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، نیروهای دفاع مدنی به اردوگاه جنین رفتند و با هماهنگی مقامات امنیتی، بررسی خانه‌هایی که در شرف ریزش و سقوط بودند و همچنین برخورد با اشیای مشکوک را آغاز کردند.

این خبرگزاری گزارش داد، نیروهای زیادی از ارتش اشغالگر پس از عقب نشینی از اردوگاه و مناطق مختلف، در حومه شهر جنین مستقر شده‌اند. همچنین در حالی که خدمه آمبولانس در حال تلاش برای ورود به داخل اردوگاه بودند، در میان احتیاط زیاد نسبت به احتمال حضور نیروهای ویژه اسرائیلی در این اردوگاه برق در آنجا قطع شد.

یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های القدس در اردوگاه جنین در واکنش به گزارش رسانه‌های اسرائیلی مبنی بر عقب نشینی نیروهای اشغالگر به المیادین گفت: ما با اخبار عقب نشینی کاری نداریم و از رزمندگان مقاومت می‌خواهیم مراقب باشند و به دستورات رهبری تیپ جنین عمل کنند.»

این فرمانده میدانی خاطرنشان کرد: حال رزمندگان مقاومت خوب است و توانایی ادامه پایداری را دارند و می‌توانند مواضع دیگری را در استان جنین و مناطق کرانه باختری فعال کنند.

گردان‌های الناصر صلاح الدین نیز از رزمندگان مقاومت خواست که «فریب و گمراه کردن دشمن نخورند» و همه را به هوشیاری و آمادگی بالا دعوت کرد، زیرا دشمن هرگز فریب خود را تضمین نمی‌کند."

گردان‌های شهدای الاقصی نیز تایید کردند که حال رزمندگان آن و رزمندگان اردوگاه خوب است و مصمم‌تر برای ادامه راه هستند. این گردان‌ها افزود: این نبرد دلاورانه شروعی جدید و مبارک برای رزمندگان ما بود و جنین شکست ناپذیر خواهد ماند و مانند ققنوس از زیر آوار بلند خواهد شد."

عقب نشینی نیروهای اشغالگر زیر گلوله رزمندگان مقاومت جنین صورت گرفت، در جریان نبرد، گردان‌های القدس - تیپ جنین تعدادی ضربات و کمین مرگبار برای نیروهای اشغالگر انجام دادند که از جمله آنها کمین روز سه‌شنبه در محله الدمج به عنوان محور اصلی درگیری‌های رزمندگان مقاومت و نیروهای اشغالگر بود.

گردان‌های «القسام» نیز تاکید کردند که مجاهدان آن درگیری‌های شدید داشتند و درگیری را از فاصله صفر با «ارتش» اشغالگر در داخل کوچه‌های اردوگاه جنین ادامه دادند و جراحات جدی وارد کردند.

همچنین در این عملیات گردان‌های شهدای الاقصی آغاز فعالیت علنی خود را با تمامی تشکیلات خود در ایست‌های بازرسی و شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری به عنوان انتقام و حمایت از جنین و اردوگاه آن اعلام کرد.

خبرنگار المیادین در فلسطین اشغالی پیام‌هایی را از سوی آوارگان اردوگاه جنین در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی به این اردوگاه منتقل کرد که در آن آنها تأکید کردند که «همه چیز در خانه‌های آنها متعلق به قهرمانان مقاومت در جنین است.»