اتهام‌زنی دولت آمریکا علیه افشاگر مفاسد خانواده بایدن

 نشریه "رولینگ استون" لافت ۵۷ ساله بهمن پارسال در قبرس دستگیر و پس از آزادی به قید وثیقه، از این کشور گریخت. این افشاگر فراری متهم شده که از لابی گری رسمی و رعایت قانون ثبت عوامل بیگانه سر باز زده و از طریق یکی از مقام های بلندپایه پیشین آمریکایی در پیشبرد سیاست های چین دست داشته است.

وی همچنین متهم شده که در قاچاق اسلحه و نقض تحریم های ایران دخالت داشته و سخنان کذبی علیه ماموران فدرال منتشر کرده است. در صورت اثبات این موارد اتهامی، لافت به ۱۰۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

در ادامه این کیفرخواست آمده که لافت هنگام ریاست بر اندیشکده غیرانتفاعی "موسسه تحلیل امنیت جهانی"، توافق کرد تا به صورت مخفیانه یکی از مقام های بلندپایه پیشین آمریکایی را از طرف آمران مستقر در چین جذب و استخدام کند تا به صورت آشکار از برخی سیاست های مرتبط با این کشور حمایت کند. این فرد که نام وی فاش نشده، در سال ۲۰۱۶ مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا (دونالد ترامپ) بود.

لافت همچنین به مراودات غیرقانونی تسلیحاتی با برخی از نهادها و افراد چینی و همچنین لیبی، امارات متحده عربی و ایران متهم شده است.

اتهام‌زنی دولت آمریکا علیه افشاگر مفاسد خانواده بایدن

این افشاگر به تازگی در فیلمی ۱۴ دقیقه ای مدعی شد که بازداشت زمستان پارسال تلاش دولت آمریکا برای جلوگیری از افشای مفاسد خانواده بایدن و به خصوص منافع مالی آنان از قبل رابطه با مرتبطین با ارتش چین بوده است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۹ شواهد بزهکاری خانواده بایدن را به مقام های فدرال ارائه کرده و اکنون "همان افراد به دنبال دستگیری من هستند. "