تخریب دیوارضدگلوله کنسولگری آمریکا درپاکستان

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه خبری "جیو" نوشت: دیوار ضد گلوله کنسولگری آمریکا که به صورت غیر قانونی در منطقه "یونیورستی تاون" شهر پیشاور احداث شده بود، توسط پلیس و نیروهای مسئول تخریب شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد این دیوار بدون هماهنگی با شهرداری پیشاور احداثشده بود و به همین علت شهرداری دستور تخریب آن را صادر کرد.

کنسولگری آمریکا در پیشاور ساختمانی ۳ طبقه است و بیش از ۴۰ اتاق دارد که تمامی دیوارهای این ساختمان ضد گلوله است.

مقامات پاکستانی هشدار دادند، بخش‌های دیگری از کنسولگری نیز به صورت غیر قانونی احداثشده و اگر آمریکایی‌ها به قوانین ساخت و ساز احترام نگذارند، کل کنسولگری تخریب خواهد شد.

در پیشاور بیش از ۸۰۰ ساختمان به صورت غیر قانونی ساخته شده است اما مقامات دولتی نسبت به نحوه احداثکنسولگری آمریکا حساسیت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

این اقدام مقامات پاکستانی در ادامه روابط متشنج اسلام‌آباد – واشنگتن به دلیل مسدود شدن مسیر تدارکاتی ناتو در خاک پاکستان صورت می‌گیرد.

مقامات پنتاگون و کاخ سفید تلاش گسترده‌ای را برای بازگشایی این مسیر به راه انداخته‌اند و ابزارهای فشار مختلفی را به کار گرفته‌اند.

در همین راستا، در یک هفته گذشته، " جان آلن " فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو مستقر در افغانستان ۲ بار به پاکستان سفر کرد تا بتواند، ژنرال‌های پاکستانی را متقاعد سازد.

با وجود این تلاش گسترده، اسلامآباد تاکنون هیچ موضع منعطفی از خود نشان نداده است.