هر هفته ۱۱ کودک دریای مدیترانه غرق می‌شوند

 صندوق کودکان سازمان ملل متحد « یونیسف » اعلام کرد که هر هفته، ۱۱ کودک در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه و رسیدن به اروپا جان خود را از دست می‌دهند.

یونیسف، جمعه ۲۳ تیر در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که بر اساس برآوردها، دست‌کم ۲۸۹ کودک از ابتدای سال جاری میلادی، در تلاش برای عبور از مسیر خطرناک مهاجرت از شمال آفریقا به اروپا در دریای مدیترانه، مفقودشده یا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این بیانیه، چنین برآوردی، معادل مرگ یا مفقودشدن ۱۱ کودک در هفته است که در جست‌وجوی امنیت، آرامش و فرصت‌های بهتر برای زندگی هستند.

یونیسف خاطرنشان کرد که بر مبنای برآورد‌های این سازمان، از سال ۲۰۱۸، «حدود ۱۵۰۰ کودک در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه، جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.»

این سازمان بین‌المللی اعلام کرد در بسیاری از موارد غرق قایق‌ها در مدیترانه، هیچ‌کس نجات نمی‌یابد و این موارد، اصولا ثبت نمی‌شوند که بدین ترتیب، حصول اطمینان در خصوص شمار واقعی کودکان قربانی، ناممکن شده و احتمالا تعداد واقعی آن‌ها بسیار بیشتر از برآورد‌های رسمی است.

هر هفته ۱۱ کودک در راه رسیدن به اروپا در دریای مدیترانه غرق می‌شوند

بر اساس برآورد‌های این سازمان، از ژانویه ۲۰۲۳، شمار ۱۱۶۰۰ کودک با میانگین ۴۲۸ کودک در هفته از شمال آفریقا وارد سواحل ایتالیا شده‌اند.

این رقم به‌رغم مخاطرات جدی عبور از دریای مدیترانه، نشان‌دهنده افزایش دو برابری تعداد ثبت‌شده در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۲ است.