بازداشت زن روس به ظن جاسوسی برای اوکراین

 در شرایطی که جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد، مهم‌ترین نهاد اطلاعاتی-امنیتی مسکو اعلام کرد که تدارک کی‌یف برای حمله تروریستی در خاک روسیه را خنثی کرد.

منابع رسانه‌ای از مسکو خبر دادند که سرویس امنیت فدرال روسیه با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که از تدارک برای حمله تروریستی در شهر «اوگلیچ» در منطقه «یاروسلاول» فدراسیون روسیه ممانعت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، این نهاد اطلاعاتی همچنین خبر داد که یک زن اهل روسیه بازداشت شد؛ کسی که متهم است به دستور سرویس جاسوسی اوکراین، اطلاعاتی درباره یک تاسیسات زیرساختی حیاتی روسیه جمع آوری کرده بود.

مقام‌های روسیه تنها به گفتن این جمله که این خانم متولد سال ۱۹۸۷ است، بسنده کردند و از گفتن جزئیات بیشتر درباره این شهروند روس که به جاسوسی متهم شده، خودداری کردند.

در بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه آمده که این زن «به دستور سرویس‌های ویژه اوکراین، اطلاعات یکی از تأسیسات زیرساختی حیاتی در منطقه یاروسلاول را با هدف انجام یک حمله تروریستی جمع‌آوری و مخابره کرد».

به گفته مقام‌های روسیه، وسایل ارتباطی از فرد بازداشت شده ضبط شد که حاوی مکاتبات او با «هماهنگ کننده اوکراین» برای ارتکاب جنایت برنامه ریزی شده در داخل روسیه بود.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه، برای این شهروند روس یک پرونده طبق قانون کیفری فدراسیون روسیه که درباره آماده سازی برای ارتکاب یک اقدام تروریستی است، تشکیل شده و در صورت تایید این اتهام، احتمال حبس این زن تا ۱۰ سال وجود دارد.

بازداشت زن روس به ظن جاسوسی برای اوکراین

سرویس امنیت فدرال روسیه طی ماه‌های اخیر بارها، سرویس اطلاعاتی و جاسوسی اوکراین را به توئطه و تدارک برای انجام حملات تروریستی در داخل خاک روسیه متهم کرده است.

ششم جولای (پانزدهم تیر ماه) بود که سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد یک ساکن شهر «تیومن» این کشور به دستور «واحدهای نظامی اوکراین» سعی داشت خود را در یک ایستگاه انتقال گاز در منطقه «ایستسکی» روسیه منفجر کند اما در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شد و ناکام ماند.