سیاه‌پوستان آمریکایی قربانی اصلی تیراندازی

جولیا فلکمن، محقق بهداشت عمومی در تولان در سخنانی گفت: از دیدگاه سیاست گذاری به واقع مهم است که ما به قطب‌بندی نژادی و اقتصادی فکر کنیم. ما باید به اتخاذ سیاست‌های قدرتمند برای مقابله با نژادپرستی ساختاری فکر کنیم، زیرا این موضوع ممکن است بر خشونت تأثیر بگذارد.

براساس گزارش بلومبرگ، این یافته‌ها سبب ایجاد اختلال در وجهه آمریکا در ارتباط با تیراندازی‌ها به روی جمع شده است که به واسطه تراژدی‌هایی همانند تیراندازی در جشنواره لاس وگاس و سندی هوک که در آن بیشتر قربانیان سیاه‌پوست نبودند، شکل یافته است. این یافته‌ها در عوض توجه را به انواع شایع‌تر حوادث تیراندازی جمعی جلب می‌کنند که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده بود. به عنوان مثال، در ۱۶ ژوئیه امسال، پنج نفر در جنوب لس آنجلس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که یکی ازآن‌ها جانش رااز دست داد. در همان روز، تیراندازی در شیکاگو سبب کشته شدن یک مادر ۴۱ ساله وزخمی شدن چهار نفر دیگر شد. در حالی که یک تیراندازی مشابه ساعاتی قبل در دالاس اتفاق افتاد.

این مطالعه چندین معیار نابرابری اقتصادی و اجتماعی را در ۵۱ منطقه شهری مورد بررسی قرار داد و دریافت تیراندازی به روی عموم در مکان‌هایی که در آن‌ها درصد بالایی از ساکنان سیاه‌پوست بودند و در آن شکاف بین ثروتمندان و فقیرا زیاد بود و در آن‌ها خانواده‌های تک والد وجود داشت، بیشتر بوده است. این یافته‌ها نشان می‌دهد سیاست‌های مرتبط با مسکن که در طول تاریخ ساکنان سیاه‌پوست را به سوی اسکان در محله‌های خاصی سوق داده است، و همچنین کمبود فرصت اقتصادی، می‌تواند افراد را در معرض خطر تیراندازی‌های دسته‌جمعی قرار دهد.

بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ حدود ۹۰۰ حادثه رخ داده است که منجر به کشته شدن ۸۲۸ نفر و زخمی شدن تقریبا چهار هزار نفر شده است. مایکل گیو، رزیدنت جراحی و نویسنده اصلی این مطالعه، هر روز با پیامد‌های تیراندازی سروکار دارد. او تیراندازی به روی عموم و خشونت با اسلحه را یک مسئله مرتبط با بهداشت عمومی می‌داند.

مرگ و میر ناشی از استفاده از اسلحه در آمریکا در سال ۲۰۲۰، ۳۵ درصد افزایش یافت که از بالاترین میزان ثبت شده در دهه ۱۹۹۰ نیز فراتر رفت. بر اساس داده‌های مرکز کنترل بیماری، بیشترین افزایش قربانیان قتل با سلاح گرم در میان سیاه پوستان بوده است.

سیاه‌پوستان آمریکایی قربانی اصلی تیراندازی

کلی سامپسون، مشاور ارشد و مدیر عدالت نژادی مرکز برادی برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، درسخنانی گفت بین افزایش تیراندازی‌ها و افزایش خرید سلاح گرم ارتباط وجود دارد. او گفت "فرهنگ ترس" مردم را به سوی مسلح کردن خود سوق می‌دهد که در نهایت منجر به خشونت‌های بیشتر می‌شود.

سامپسون بر اهمیت جلوگیری از جریان ورود اسلحه به جوامع تا حدی از طریق مسئول دانستن صنعت اسلحه برای اسلحه‌هایی که از بازار‌های قانونی به بازار‌های غیرقانونی سرازیر می‌شوند، تأکید کرد. او افزود همچنین نیاز به سرمایه گذاری در جوامع وجود دارد.