غزه در ماه‌های آینده با قحطی واقعی روبرو خواهد شد

عدنان ابوحسنه، مشاور رسانه‌ای آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نسبت به وقوع قحطی واقعی در نوار غزه طی ماه‌های آینده در نتیجه تداوم بحران مالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سما، ابوحسنه در گفتگو با تلویزیون الغد گفت: «ما در معرض کاهش کمک‌های بین‌المللی هستیم که نه تنها نه برنامه جهانی غذا بلکه همه سازمان‌های بین‌المللی را تحت تأثیر قرار داد».

وی تاکید کرد: آنروا به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در غزه، کرانه باختری و سوریه کمک‌های غذایی و نقدی می‌دهد. این آژانس به طور منظم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجو در غزه کمک غذایی می‌کند. اگر کمک‌ها متوقف شود و احتمال توقف آن زیاد می‌باشد، غزه در ماه‌های آینده با قحطی واقعی مواجه خواهد شد.۸۰ درصد جمعیت غزه را پناهندگان تشکیل می‌دهند که ۸۰۰ هزار پناهجو نمی‌توانند دو وعده غذایی در روز تهیه کنند و این خطرناک است.

ابوحسنه افزود: ما به دنیا اعلام کردیم، که برای خرید مواد غذایی برای نوار غزه به ۷۰ میلیون دلار نیاز فوری داریم و همچنین برای توزیع کمک‌های نقدی به پناهندگان در لبنان و سوریه ۳۰ میلیون دلار نیاز است.

وی با اشاره به کمک ۲۰ میلیونی امارات برای حمایت از آنروا در مدت دو سال، گفت: ما سخت تلاش می‌کنیم تا کشور‌های عربی را در بودجه آنروا لحاظ کنیم. ابو حسنه همچنین بیان کرد که امارات ۱۵ میلیون دلار برای کمک به بازسازی اردوگاه جنین اختصاص داده است.

غزه در ماه‌های آینده با قحطی واقعی روبرو خواهد شد

او با این سوال که آیا کشور‌های کمک کننده آماده پذیرش مهاجرت دسته جمعی هستند، گفت: آن چه در واقعیت شاهد آن هستیم، تضعیف آنروا است که به ۵.۹ میلیون فلسطینی خدمت می‌کند؟ما با کمک‌کنندگان صحبت کردیم و به آن‌ها گفتیم هرگونه تغییر یا فروپاشی در عملیات آنروا عواقب فاجعه‌باری برای کشور‌های میزبان پناهجویان خواهد داشت و ثبات منطقه را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی ادامه داد: بی توجهی به مطالبات آنروا امری خطرناک است، ما با ۳ ماه خطرناک از سپتامبر تا دسامبر روبرو هستیم که قادر به پرداخت حقوق نخواهیم بود و ممکن است برنامه‌ها و خدمات تحت تاثیر قرار گیرد و اثرات جدی در ثبات منطقه داشته باشد.»