خسارت صد‌ها میلیون دلاری طوفان «دوکسوری» در چین+ تصاویر

با وزش طوفان « دوکسوری » (Doksuri)در روز جمعه در استان «فوجیان» در شرق چین ، امدادگران در حال جستجوی خانه به خانه برای نجات مردم گرفتار در ساختمان‌ها و خانه‌ها هستند. ارتفاع سیلاب در ساختمان‌هایی که در این منطقه مردم در آن‌ها گرفتار شده و نیرو‌های امداد در تلاش برای نجات مردم اند، تا سه متر می‌رسد.

(سی سی تی وی)، دوکسوری که پنجمین طوفان امسال (در چین) به شمار می‌رود، صبح جمعه (به وقت محلی) بخش‌های ساحلی شهرک «جینجیانگ»، در شهر «کوآنژو» در استان فوجیان را درنوردید. این طوفان، با وزش تندباد و بارش فراوان و ادامه دار باران همراه بود.

برابر گزارش ها، ارتفاع سیلاب در بخش‌های پائینی شهرک «نانیو» (Nanyu) در شهر «فوژو» (Fuzhou) به دو متر رسید و سبب شد تا بسیاری از ساکنان محلی در خانه هایشان محاصره شوند. 

سازمان آتش نشانی محلی یک گروه امداد را به تجهیزات گوناگون از جمله قایق‌های تندرو برای تخلیه ساکنان فرستاده است.

«شی فومین»، سرپرست گروه امداد، گفت: طبقه همکف بیشتر ساختمان‌ها در این منطقه به زیر آب رفته است. در حالی که سیلاب به طبقه نخست برخی از ساختمان‌های آپارتمانی نیز رسیده است. 

طوفان «دوکسوری» در چین

در یکی از روستا‌های منطقه، طولانی شدن مدت زمان ماندن ساختمان‌ها در زیر آب، خطر ویرانی برخی از آن‌ها را بالا برده است. در حالی که بسیاری از ساکنان آن‌ها کودک، زنان باردار و سالمندانی هستند که به تنهایی زندگی می‌کنند. تا ساعت ۱۳:۰۰ روز شنبه بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان این روستا، شامل سی سالمند و بیش از هفتاد کودک به مکان‌های امن برده شدند.

شهرک «ساندو» (Sandu) در شهر «نینگده» (Ningde) صحنه سیلاب گسترده و فراوان بود که ارتفاع آن در برخی از بخش‌ها به سه متر می‌رسید. به علت جریان تند سیلاب، امدادگران تصمیم گرفتند که برای راهنمایی قایق‌های تندرو در عملیات امدادرسانی و کاهش خطر برای آنها، از پهپاد استفاده کنند. (در این شهرک) تا ظهر روز شنبه، امدادگران در مجموع ۷۸ نفر از ساکنان گرفتار را نجات دادند. 

سیل در چین

تا ساعت ۲۱:۰۰ شنبه، طوفان دوکسوری بر زندگی نزدیک به یک و نیم میلیون نفر در استان فوجیان اثر گذاشته بود و ۳۶۳ هزار نفر (از خانه هایشان) تخلیه شده بودند. این طوفان همچنین سبب خسارت مستقیم اقتصادی به میزان ۳.۰۵۳ میلیارد یوآن (نزدیک به ۴۲۷.۱ میلیون دلار آمریکا) شد.

تخلیه ساکنان شهرهای چین در پی طوفان

ورود سیلاب به داخل خانه ها در چین