به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي ؛ سها عرفات در گفتگو با اين شبکه تلويزيوني در پاسخ به اين پرسش که تصميم وي براي درخواست نبش قبر ياسر عرفات به چه علت گرفته شد گفت: من چنين تصميمي را گرفتم چون همسر وي بودم چون مادر دختر او هستم . من چنين تصميمي را گرفتم چون ۲۰ سال شريک زندگي اين مرد بزرگ بودم. من اين تصميم را براي نسل فلسطيني ها گرفتم براي کودکان فلسطيني گرفتم. من اين تصميم را گرفتم تا همه ي دنيا واقعيت را درباره ترور ياسرعرفات بدانند.

وی افزود: ما درباره جنایتی صحبت می کنیم که علیه وی رخ داد. در لباس های یاسرعرفات پلونیوم وجود دارد. مهمترین آزمایشگاه دنیا این مسئله را تائید کرد که این اهمیت دارد.

سها عرفات تصریح کرد: من خواستار نبش قبر شده ام چون دانشمندان سوئیسی گفتند که ما برای اطمینان یافتن صد درصدی نیاز به دسترسی به جسد او داریم. من به توصیه های این محققان گوش می کنم. آنها توصیه کردند که ما باید این درخواست را پیگیری کنیم تا بتوانیم این فصل را که به مدت ۸ سال مخفی بودم مشخص کنیم و ببندیم. من می دانم که تصمیم سختی گرفتم. من از تمام دنیا می خواهم که به من کمک کنند. من به کمک مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی نیاز دارم. من به کمک علمای مسلمان که می توانند فتوایی خاص در این باره صادر کنند نیاز دارم. من می دانم که قرضاوی گفته است که اگر جنایتی رخ داده باشد می توان جسد را نبش قبر کرد.

همسر ياسرعرفات گفت: من خواستار تحقيق بين المللي درباره ترور ياسر عرفات هستم همانطور که درباره ترور رفيق الحريري چنين تحقيقي صورت گرفت.