افزایش چشمگیر شمار بی‌خانمان‌ها در لندن

شمار بی‌خانمان‌ها یی که به‌علت افزایش هزینه زندگی و قیمت اجاره مسکن در لندن ، پایتخت انگلیس در خیابان‌ها، ورودی‌های مغازه‌ها، پارک‌ها یا فضا‌های باز مانند ساختمان‌های متروکه می‌خوابند، ظرف یک سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، طبق داده‌های شبکه ترکیبی بی‌خانمانی و اطلاع‌رسانی (CHAIN)، که درباره بی‌خانمان‌هایی که در خیابان‌های این کشور می‌خوابند فعالیت می‌کند، طی بازه زمانی آوریل-ژوئن امسال ۳۲۷۲ نفر در لندن در شرایط سخت خوابیده‌اند. این تعداد طی دوره مشابه سال گذشته ۲۹۹۸ نفر ثبت شد.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که حدود نیمی از افراد بی‌خانمان در لندن به حمایت روانی نیاز دارند.

خیابان آکسفورد در لندن که مغازه‌های بزرگ و گران قیمت در آنجا قرار دارند و با این ویژگی یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید در جهان به شمار می‌رود، شب‌ها از شمار زیادی بی‌خانمان میزبانی می‌کند.

در طی یک دوره پنج ساله، تعداد افراد ساکن در اماکن اسکان موقت در پایتخت انگلیس حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافته است. اما کاهش این تعداد در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ با افزایش بزرگ ۱۷ هزار نفری در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ همراه شد. 

شورای لندن هشدار داد که بحران بی‌خانمانی در لندن به طور فزاینده‌ای به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی و کمبود مسکن دائم غیرقابل کنترل است.

افزایش چشمگیر شمار بی‌خانمان‌ها در لندن

محققان همچنین دریافتند که تعداد خانواده‌های لندنی که بیش از محدودیت شش هفته‌ای در اقامتگاه‌های نامناسب B&B (اقامتگاه‌های بسیار ارزان که بی‌خانمان‌ها در آن به طور موقت اسکان داده می‌شوند) قرار گرفته‌اند، افزایش زیادی یافته است. 

در سال منتهی به آوریل ۲۰۲۳، این رقم ۷۸۲ درصد افزایش یافته و از ۱۴۶ به هزار و ۲۸۷ خانواده رسیده است.

رقم کلی برای تعداد خانواده‌هایی که پس از از دست دادن خانه‌هایشان در B&B قرار گرفتند، بین آوریل ۲۰۲۲ و آوریل ۲۰۲۳ بیش از ۲ برابر و از هزار و ۵۴۳ مورد به ۳ هزار و ۲۴۲ مورد رسیده است.