ترامپ: درباره بایدن تحقیق می‌کنم

دونالد ترامپ ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه گفت که در صورت انتخاب مجدد، تحقیقاتی را در مورد اقدامات نادرست جو بایدن ، رئیس‌ جمهور کنونی آمریکا و خانواده‌اش آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ در سخنرانی در ضیافت شام حزب جمهوری خواه در کارولینای جنوبی گفت: من از روز اول خدمت، یک دادستان ویژه منصوب خواهم کرد تا تک تک ادعا‌های مطرح شده توسط کنگره را در مورد تمامی اعمال خانواده جنایتکار بایدن از جمله رشوه از چین و بسیاری از کشور‌های دیگر را بررسی کند. .» 

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای کلاهبرداری از این کشور، کارشکنی در مسیر یک فرآیند رسمی و توطئه علیه حقوق شهروندان در تلاشی برای تغییر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ متهم شد. جک اسمیت دادستان پرونده در سخنانی برای خبرنگاران گفت که «حمله به کنگره کشور در روز شش ژانویه ۲۰۲۱ تعرضی بی‌سابقه به کرسی دمکراسی در آمریکا بود.» او گفت که آنچه به حمله به کنگره دامن زد مجموعه‌ای از «دروغ‌ها بود، دروغ‌هایی که توسط متهم با هدف مختل کردن یکی از ارکان دولت ایالات متحده مطرح شد.»

ترامپ هرگونه تخلفی را رد کرده و استدلال کرده است که جدیدترین کیفرخواست علیه او، آخرین تلاش «خانواده جنایتکار بایدن» و وزارت دادگستری آمریکا برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

ترامپ: درباره بایدن تحقیق می‌کنم

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نوامبر ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است. ترامپ در نوامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که وارد رقابت برای ریاست جمهوری می‌شود. بایدن همچنین در ماه آوریل رسما اعلام کرد که برای دور دوم ریاست جمهوری خود تلاش می کند. او در صورت انتخاب مجدد، در آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.

کنگره آمریکا تحقیقات متعددی را در مورد ادعای نفوذ و فعالیت‌ها توسط خانواده بایدن و همچنین استفاده از دولت فدرال و سیستم قضایی به نفع آن‌ها آغاز کرده است.