واکنش نوری المالکی به فیلترشدن تلگرام در عراق

نوری المالکی در صفحه خود در توئیتر نوشت: در مسأله فیلترکردن شبکه‌های اجتماعی به دلایل امنیتی باید سایت‌ها و شبکه‌های حامی ملت و دولت عراق را از شبکه‌هایی جدا کرد که به نفرت، خشونت و تعدی به حق شخصی دیگران دعوت می‌کنند.

 

این سخنان المالکی چند ساعت پس از آن بیان می‌شود که وزارت ارتباطات عراق عصر یکشنبه از مسدود شدن پیام رسان خارجی تلگرام در این کشور بنا به دستورات مقامات به دلایل مرتبط با امنیت ملی خبر داد.

وزارت ارتباطات عراق در بیانیه‌ای خطاب به کاربران اینترنت در این کشور افزود: این اقدام بر اساس بخشنامه مقامات بالاتر به منظور تامین امنیت ملی و حفظ اطلاعات شخصی شهروندان انجام شد.

واکنش نوری المالکی به فیلترشدن تلگرام در عراق

این بیانیه با اشاره به اینکه این پیام‌رسان در رابطه با اطلاعات شهروندان عراقی قوانین را نقض کرده است، افزود: موسسات دولتی ذیربط بارها از شرکت مرتبط با مدیریت برنامه فوق الذکر درخواست کرده‌اند تا در بستن پلتفرم هایی که باعث درز داده‌های نهادهای رسمی دولتی و اطلاعات شخصی شهروندان می‌شود و تهدیدی برای امنیت ملی عراق و سلامت جامعه است همکاری کند اما این شرکت به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ نداده است.

وزارت ارتباطات عراق با اشاره به اینکه این وزارتخانه بر احترام به حقوق شهروندان در آزادی بیان و ارتباطات، بدون لطمه به امنیت کشور و نهادهای آن تاکید دارد، افزود: ما اطمینان داریم که شهروندان [ هدف از ] این اقدام را درک می‌کنند.