هشدار انصارالله به ارتش آمریکا

 حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت صنعا و از رهبران گروه انصارالله یمن  نسبت به نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به آب‌های سرزمینی این کشور هشدار داد.

حسین العزی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: به منظور صلح و امنیت بین‌المللی و حفظ امنیت دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب‌های سرزمینی ما دور شوند.

وی افزود: «زیرا هر نزدیک شدنی (تنها یک نزدیک شدن صرف) می‌تواند به معنای آغاز طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین نبرد در تاریخ بشر باشد.»

این هشدار پس از آن است که فرماندهی سازمان تروریستی «سنتکام» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی آمریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.»

هشدار انصارالله به ارتش آمریکا

طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس‌اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند. در این بیانیه اعلام شده است که این کشتی‌ها تجهیزات و تسلیحات هوایی و دریایی بیشتر و همچنین تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی بیشتری را به منطقه منتقل کرده‌اند.

در واقع آمریکا به گام‌های تنش‌زای خود در منطقه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند مانع از صلح در یمن شود. ورود نیروهای اضافی به دریای سرخ تهدیدی مستقیم برای آب‌های سرزمینی، جزایر و استان‌های یمن در سایه اصرار آمریکا بر ادامه تجاوز و محاصره این کشور است.