جنبش اعتراضی مادران صهیونیستی علیه قانون خدمت وظیفه

 صدها زن صهیونیست در مقابل مرکز جذب نیروی ارتش رژیم صهیونیستی تجمع کردند و تاکید کردند: فرزندان ما نیز باید همانند فرزندان حریدی ها از انجام خدمت وظیفه معاف شوند.

در این گزارش آمده است: این زنان خشمگین که جنبش اعتراضی جدید «جبهه مادران» به راه انداخته اند، در تجمع اعتراضی خود شعار «یا همه یا هیچ کس» سر دادند.

آن ها اعلام کردند که در صورت عدم لغو معافیت فرزندان حریدی ها از خدمت وظیفه، فرزندان خود را به عدم انجام خدمت تشویق خواهند کرد.

زنان صهیونیست در اعتراض به پیش نویس قانون جدید که برای حریدی هایی که درس تورات می خوانند، معافیت از خدمت وظیفه در نظر گرفته است، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته اند «خون پسران و دخترانمان ارزان تر (از فرزندان حریدی ها) نیست».

جریان دینی «حریدی» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار دادند که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که آن ها را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

احزاب دینی تا ۱۰ اکتبر(۱۸ مهرماه) به نتانیاهو مهلت داده اند و «ماغور» خاخام بزرگ آن ها از طریق اعضای کنست، پیامی تهدیدآمیز به نخست وزیر فرستاده و گفته که بدون تصویب قانون خدمت، کابینه صهیونیستی حق ندارد، وجود داشته باشد.

جنبش اعتراضی مادران صهیونیستی علیه قانون خدمت وظیفه

حریدی ها به دنبال تصویب قانونی هستند که دانشجویان مراکز دینی را از خدمت وظیفه معاف کند و براساس آن، آموزش های دینی معادل با انجام خدمت در نظر گرفته می شود.

آن ها به دنبال تصویب این قانون در قرائت سه گانه آن در آغاز دوره زمستانی کنست و اجرایی شدن آن هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد راه حل است اما حریدی ها مخالف موقتی بودن این قانون هستند.

به اعتقاد کارشناسان سیاسی، جریان های دینی اعم از حریدی و صهیونیستی، کابینه کنونی نتانیاهو را به عنوان فرصتی طلایی یافته اند تا ماهیت رژیم صهیونیستی را از اساس تا جایی که می توانند،تغییر دهند. اگر در دهه های آغازین تاسیس رژیم صهیونیستی ساختار سیاسی در دست سکولارهایی چپ گرایی بود که هدف آنها گردهم آوردن یهودیان از سراسر جهان در سرزمین غصب شده فلسطین فارغ از هرنوع نژاد و گرایشی بود تا در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند، اما تحولات دهه های اخیر در رژیم صهیونیستی و بویژه کابینه کنونی نتانیاهو نشان می دهد که دیگر از آن رژیم جعلی اولیه چیزی باقی نمانده و این رژیم به سمت راست افراطی با بن مایه های دینی و جریان های دینی و صهیونیستی در حرکت است که نتیجه آن، کنار زدن طیف وسیعی از "اسرائیلی های" چپ و میانه سکولار و حتی راست سکولار و تبدیل آن به یک رژیم راست افراطی دینی است.

ماحصل این تغییر ماهیت نیز در سطح داخلی محدودیت های بیشتر بر سکولارها با وضع قوانین و باز گذاشتن دست افراط گرایان دینی در برخورد با سکولارها و وضع قوانین بیشتر به نفع این افراط گرایان دینی و به تبع آن فرار بیشتر سکولارها از سرزمین های اشغالی در سایه فرار سرمایه و متخصصان و کاهش سطح اقتصادی و گسست های بیشتر در بنیان های رژیم صهیونیستی خواهد بود.