افزایش باورنکردنی تجاوز جنسی در این شهر

اداره پلیس شهر واشنگتن روز سه‌شنبه اعلام کرد که میانگین جنایت در پایتخت آمریکا در مقایسه با سال گذشته میلادی افزایش داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده، جنایت قتل در واشنگتن از ابتدای سال با افزایش ۲۸ درصدی مواجه بوده به گونه‌ای که از ۱۲۶ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۱۶۱ مورد در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

اداره پلیس واشنگتن همچنین گزارش داد که تعداد موارد تجاوز جنسی نیز با افزایش ۱۹ درصدی و حمله با سلاح خطرناک نیز افزایش ۴ درصدی داشته است.

افزایش باورنکردنی تجاوز جنسی در این شهر

به طور کلی، تجاوز به عنف در واشنگتن از ابتدای سال جاری تا کنون با افزایش ۳۷ درصدی همراه بوده است. این آمار از ۲۳۵۰ مورد در سال ۲۰۲۲ به ۳۲۱۶ مورد تا کنون افزایش یافته است. 

آمار‌ها نشان می‌دهد درگیری‌ها درباره مالکیت در واشنگتن با افزایش ۲۹ درصدی همراه بوده و از ۱۳۴۴۳ مورد در سال گذشته به ۱۷۳۳۱ مورد افزایش یافته است.

آمار سرقت خودرو‌ها و آتش زدن عمدی اموال مردم در پایتخت آمریکا نیز افزایش ۳۰۰ درصدی داشته است.

در هفته‌های اخیر به ویژه بعد از تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه، ۱۳ تیر)، افراد زیادی در تیراندازی‌های کور در آمریکا جان خود را از دست دادند یا زخمی شدند. آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط سازمان موسوم به «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» نشان می‌دهند، در تقریباً شش ماه اول سال ۲۰۲۳، بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است. این سازمان تیراندازی کور را به عنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند.

همچنین در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند. خشو‌نت‌های مسلحانه در طول تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

با این حال، جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با مالکیت و حمل سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی هستند.