ترکیه باز هم لرزید +جزئیات

مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد که شامگاه امروز پنجشنبه زلزله‌ای به قدرت ۵.۳ ریشتر شهر «یشیل یورت» ( Yeşilyurt) واقع در استان مالاتیا در جنوب ترکیه را لرزاند.

آژانس خبری آناتولی شامگاه پنجشنبه گزارش داد که سازمان مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» ساعاتی پیش گزارش داد که زلزله ساعاتی پیش حوالی ساعت ۲۰.۴۸ شامگاه به وقت محلی در عمق ۷ کیلومتری از سطح زمین استان مالاتیا را لرزاند.

بر پایه این گزارش، «أرسین یازجی»، استاندار مالاتیا در گفت‌وگو با رسانه‌های ترکیه ساعاتی پیش اعلام کرد که تیم‌های امداد در حال بررسی وضعیت میدانی و خسارت‌های جانی و مادی احتمالی در سطح شهر به دنبال وقوع این زلزله هستند.

استاندار مالاتیا، با اشاره به اینکه هنوز زود است درباره آمار احتمالی سانحه دیدگان گزارش داد، افزود: طبق گزارش‌های اولیه یک ساختمان متروکه در منطقه «بطل غازی» فرو نشست کرده و یک کودک نیز از ناحیه پا هنگام عبور از خیابان در لحظه وقوع زلزله آسیب جزئی دیده که به سرعت تیم امداد و نجات، وی را به بیمارستان برای مداوا هدایت کردند.

وی افزود: برخی گزارش‌ها حاکیست برخی از شهروندان به دلیل رعب و وحشت ناشی از زمین لرزه٬ به هنگام پریدن از بالکن منازل خود مصدوم شده‌اند.

یشیل‌یورت شهری است در کشور ترکیه که در استان مالاتیا واقع شده است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۸ میلادی ۷٬۹۴۰ نفر و بر اساس برآوردهای سال ۲۰۰۹ میلادی ۸٬۱۸۰ نفر است.