به نابودی «پ‌ک‌ک» نزدیک شده‌ایم

«یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه در بحبوحه عملیات جاری در منطقه گفت که ترکیه به نابودی گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در شمال عراق بسیار نزدیک شده است.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» گولر گفت: «نیروهای مسلح ترکیه تا حد زیادی منطقه "زاپ" را پاکسازی کرده‌اند».

پ‌ک‌ک در بیش از ۳۵ سال درگیری تروریستی خود با ترکیه در فهرست سازمان‌های تروریستی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار دارد و مسئول کشته شدن بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان است.

از طرف دیگر، ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

گولر افزود که این گروه تروریستی غارها و مخفیگاه‌های متعددی را در سراسر کوه‌ها حفر کرده و در آن اسلحه و مهمات و همچنین مواد غذایی و آذوقه ذخیره می‌کنند.

به نابودی «پ‌ک‌ک» نزدیک شده‌ایم

ترکیه از پنجشنبه گذشته به تلافی کشته شدن ۶ نظامی ترکیه در عراق، بیش از ۲۱ تروریست را در شمال عراق و سوریه از بین برده است.

وزیر دفاع ترکیه افزود: «تروریست‌ها می‌دانند که نمی‌توانند از پایانی که در انتظارشان است اجتناب کنند و به همین دلیل است که اقدام به آزار و اذیت و حملات می‌کنند. ما متاسفانه در حملات آنها نظامیان خود را از دست می‌دهیم، اما به مبارزه با این گروه‌ها ادامه خواهیم داد.»

چندی قبل سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که این کشور اجازه نخواهد داد گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در شمال عراق لانه کند و به تهدید تبدیل شود.

 «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه  روز چهارشنبه با اشاره به حضور روزافزون اعضای گروه تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق  مدعی شد که ترکیه به طور کامل از تمامیت ارضی و وحدت سیاسی عراق حمایت می‌کند.

کالین با ادعای اینکه ترکیه همواره در روابط با عراق نگرش سازنده‌ای داشته است، گفت: «اگر خاک عراق به مکانی از سوی گروه‌های تروریستی برای تهدید ترکیه مبدل شود، باید اقداماتی انجام دهیم.»