آموزش نظامی فرانسه به 6 هزار سرباز اوکراینی

 «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای روز یکشنبه از شرکت بالغ بر 6000 سرباز اوکراینی در دوره آموزش نظامی که این کشور در سال جاری میلادی در راستای پشتیبانی از کی‌یف در جنگ با روسیه برگزار کرده خبر داد.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای مدعی شد، با تکمیل آموزش این سربازان اوکراینی،‌ تعدادی که به عنوان هدف این دوره های آموزش نظامی برای سال 2023 تعیین شده بود محقق شده است.

لوکورنو مدعی شد: «ضدحمله اوکراین نیازمند نسل جدیدی از سربازان است که باید آموزش دیده باشند. ما برای دوره های آموزش نظامی خودمان برای سربازان اوکراینی در سال 2023 این هدف را گذاشتیم که به 6000 سرباز اوکراینی در دو کشور، هم فرانسه و هم لهستان، آموزش دهیم. در ماه اوت ما این هدف را محقق کردیم.»

وزیر دفاع فرانسه در ماه ژوئیه گفته بود، 5200 سرباز اوکراینی دوره‌های آموزش نظامی این کشور را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد 1600 تن در لهستان آموزش دیدند. او در آن زمان بر آورد کرد که تا پایان سال جاری میلادی 7000 سرباز اوکراینی در این دوره های آموزش نظامی شرکت کنند.

فرانسه به این سربازان اوکراینی آموزش داده چطور با تسلیحاتی شامل توپ‌های هوویتزر «سزار»، موشک‌انداز های LRU، سامانه پدافند هوایی SAMP/T، خودروهای زرهی رزمی AMX-10 RC و دیگر تسلیحات فروخته یا اعطا شده از سوی فرانسه و متحدانش به اوکراین کار کنند.

لوکورنو گفت، فرانسه این هدف را تعیین کرده که هر پنج هفته یک گردان 600 نفره از سربازان اوکراینی را بسیج کند.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با رسانه فرانسوی «وار ماتن» گفت، کشورش به ادامه پشتیبانی نظامی از اوکراین متعهد است.

چند روز پیش، «ولودیمیر زلنسکی»،‌ رئیس جمهور اوکراین ویدیویی را در رسانه‌های اجتماعی از موشک دوربرد فرانسوی «اسکالپ» منتشر کرد. ماه گذشته میلادی، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه وعده داد این موشک را به کی‌یف بدهد.

آموزش نظامی فرانسه به 6 هزار سرباز اوکراینی

«مارین لوپن»، رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» فرانسه با انتقاد از این تصمیم ماکرون، وعده او برای دادن موشک‌های دوربرد به اوکراین را «غیرمسئولانه» دانست.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

متحدان غربی اوکراین اخیرا بعد از مشاهده ناتوانی این کشور در کسب پیشرفت در ضد حمله ادعایی علیه نیروهای روس زمزمه‌هایشان برای تقویت تعهدات نظامی خود به کی‌یف را تشدید کرده‌اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.